Audi s výkonem transportéru Audi

13. dubna 2004, 00:00 - ERICH HANDL
13. dubna 2004, 00:00

INGOLSTADTSKÉ AUDI PŘIŠLO NA KONCI BŘEZNA NA ČESKÝ TRH SE ZVLÁŠTNÍ KOMBINACÍ. POD KAPOTU SPORTOVNĚ NALADĚNÉHO AUDI A8 QUATTRO DALI KONSTRUKTÉŘI NAFTOVÝ ŠESTIVÁLEC S OBJEMEM TŘI LITRY. MÁ VÝKON 171 KILOWATT A JDE PRÝ O NEJVÝKONNĚJŠÍ AGREGÁT VE SVÉ TŘÍDĚ.

**TECHNICKÁ ZAJÍMAVOST

Pro zajímavost: naftový motor takzvaného bojového vozidla pěchoty má tah jen o něco větší než 200 kilowattů. Vidlicový šestiválec má fascinující točivý moment, který už při otáčkách 1400 min -1 dosahuje svého maxima 450 Nm. Ty si stroj drží až do hranice otáček 3250 min -1 . Motor 3.0 TDI je prvním velkosériově vyráběným vznětovým agregátem, který je vybaven piezoelektrickými vstřikovači, jež s podporou výkonné řídicí jednotky Bosch EDC-16CP umožňují přesné dávkování i časování vstřikovaného paliva. Vysoký výkon a především velmi příznivý průběh mohutného točivého momentu motoru 3.0 TDI se pozitivně odrážejí v dynamických vlastnostech modelu Audi A8: Vznětový šestiválec dokáže tuto velkou luxusní limuzínu, jejíž pohotovostní hmotnost díky hojnému využití lehkých materiálů (především hliníku) činí jen 1830 kg, „rozhýbat“ z klidu na 100 km/h za pouhých 7,8 s, což je výkon, se kterým se mohou měřit jen některé ryzesportovně laděné verze osobních automobilů poháněných zážehovými motory. Pod plným plynem se Audi A8 3.0 TDI quattro rozjíždí až na rychlost 243 kilometry v hodině. Ve světle akcelerace a vysoké maximální rychlosti je pozoruhodná relativní hospodárnost turbodieselu - šestiválec se prý v průměru spokojí s 8,4 l nafty na 100 km jízdy, což je jen o maličko víc, než je dnes obvyklá potřeba modelů střední třídy s poháněnou jednou nápravou. Kromě špičkových výkonových parametrů se vyšlechtěný turbodiesel 3.0 TDI údajně chlubí idalší výraznou předností - mimořádnou čistotou výfukových spalin. Limuzína je na trhu v ČR k dostání za cenu od 2 049 000 Kč.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít