Audi Allroad Quattro s nekompromisním motorem 4.2

01. prosince 2003, 00:00 - KAREL NOVÝ, auta@profit.cz
01. prosince 2003, 00:00

ZA KAŽDÉ SITUACE ELEGANTNÍ. TO JE CHARAKTERISTIKA AUDI ALLROAD, KTERÉ V TĚCHTO TÝDNECH PŘICHÁZÍ NA ČESKÝ TRH S BENZINOVÝM MOTOREM 4.2. VYSOKÝ LUXUS, BEZPEČNOST, SÍLA A MIMOŘÁDNÝ AGREGÁT STOJÍ ZATO I PŘES PONĚKUD ZVÝŠENOU SPOTŘEBU.

Limuzína na téměř terénním podvozku „umí“ stejně dobře rozorané pole i dálnici Stejně dobře vypadá před operou jako ve vyschlém řečišti. Toto přirovnání používá automobilka pro vůz dominantního a výkonného stylu. A je pravdivé. S mírnou nadsázkou lze tvrdit, že jde o luxusní limuzínu na terénním podvozku. Neskrývá plasty. Ačkoliv tuto vlastnost by bylo možné čekat spíš od auta o několik tříd níž, Allroad přiznává plastové nárazníky a hrany podběhů. Vedle toho je na obdiv vystaveno silné chromování rámečku chladiče i bočních lišt. Do jinak zcela kompaktního exteriéru je na zádi zakomponována i koncovka dvou výfuků. Hodně dominantní jsou šestnáctipalcová kola. Interiér se plně hlásí k hodnotám vyšších limuzín Audi. Sedadla mají elektrické nastavování. Zatímco přístrojová deska za dvouose nastavitelným volantem je zjednodušená na tachometr, otáčkoměr a dobře přehledný display palubního computeru, středová konzola budí dojem ovládacího panelu z raketoplánu. Za noční jízdy tu je každý spínač prosvětlen včetně funkčního symbolu. Díky logickému uspořádání není ale třeba zvláštního tréninku k ovládání. Úroveň pohodlí v Allroadu určují nejen příjemně hluboká sedadla, ale také sada důmyslných odkládacích schránek a přihrádek. Dokladem je vyklápěcí kapsa v předních dveřích. Benzinový vidlicový osmiválec o objemu 4.2 litru dává citelně těžšímu vozu dostatek dynamiky. Díky pětistupňové automatické převodovce Tiptronik nejeví ale žádné známky unáhleného zbrklého řazení, a tak i poměrně živá jízda je stále příjemně plynulá. Tiptronic navíc dává vynikat točivému momentu mohutného agregátu víc než maximálnímu výkonu ve vysokých otáčkách. Těch je možné si dosyta užít při sportovním programu. Za zaznamenání ovšem stojí vyšší spotřeba. Jízdní vlastnosti dělají z Audi Allroad Quattro skutečný skvost silnic. Nabízí totiž zároveň luxusní „limuzínové“ cestování po silnicích, ovšem „umí“ i v terénu. Stálý pohon všech kol, samosvorný mezinápravový diferenciál Torsen, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS působící brzdou na všechna kola, protiprokluzové ASR i elektronický stabilizační program ESP zajistí jak bezpečnost, tak i prostupnost. TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA Audi Allroad Quattro 4.2

Obsah motoru 4163 ccm Počet válců 8 Max. výkon 220 kW Točivý moment 380 Nm Maximální rychlost 240 km/h Zrychlení z 0 na 100 7,2 s Převodovka 5-automat. tiptronic Spotřeba ve městě 20,0 l/100 km Spotřeba na dálnici 10,1 l/100 km Spotřeba průměrná 13,7 l/100 km Provozní hmotnost 1860 kg Délka 4810 mm Šířka 1852 mm Výška 1526 mm Zavazadlový prostor 455/1590 dm3

Objem nádrže 70 l Cena (bez DPH) 1 733 607 Kč

ČÍM VYNIKÁ?

Vedle všech technických „nej“ je toto Audi jedinečně zachovanou možností nákupu s odpočtem DPH. Podmiňuje to sice pro kategorii N1 předepsaná přepážka za druhou řadou sedadel, kterou je ovšem možné snadno objednat přímo už s vozem. Kvůli mřížce mezi zavazadlovým prostorem a kokpitem jsou ovšem deaktivované hlavové airbagy.

NA CO TO AUTO JE?

Audi Allroad Quattro je díky značce vůz pro skvělou reprezentaci, ale i vynikající automobil na delší cestování. Jeho pořizovací cena z něj dělá odznak společenské prestiže. Na druhé straně jízdní vlastnosti i prostupnost středním terénem ho zároveň pasují do role velmi odolného automobilu například prosperující stavební společnosti. Ocení ho i úspěšný právník se slabostí pro lyže.

+ KLADY

vynikající dílenské zpracování

prestiž značky

vnitřní komfort

náhon quattro

- ZÁPORY

vysoká pořizovací cena

vyšší spotřeba

menší výhled při couvání

delší doba při změně světlosti nad terénem 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít