Audi A8: limuzína, která sleduje okolí

30. dubna 2010, 14:02 - Erich Handl
30. dubna 2010, 14:02

Špičku velkých manažerských vozů tvoří poslední desetiletí tři limuzíny. Jde o Mercedes-Benz třídy S, BMW třídy 7 a Audi A8. Posledně jmenovaný vůz nyní přichází k českým prodejcům v nejnovější verzi.

Autor: Audi

Audi A8 se vyrábí od roku 1994, kdy vůz navázal na předchozí modely 100 a 200. Už první generace se stala hitem mezi manažery. Karoserie pět metrů dlouhé limuzíny byla vyrobena z hliníku za použití hliníkového příhradového rámu, který značně snižuje hmotnost vozu, zvyšuje tuhost karoserie a v neposlední řadě nepodléhá korozi. Původně začínala nabídka se dvěma benzinovými motory, později se přidala celá paleta agregátů od šestiválců po dvanáctiválce.

Letošní generace, poprvé představená na konci loňského roku v Miami, se ukázala českým novinářům v polovině dubna v Mariánských Lázních. Svoji první testovací jízdu tu absolvoval i týdeník Profit. Jaké to bylo?

Nová „áosmička“ už nevypadá robustně, má oproti předchůdci sportovnější tvary. Připomíná trochu přerostlé Audi A4. Navzdory tomu je o 130 milimetrů delší než předchůdce (celkem 5267 milimetrů). Šířka vozu zůstala nezměněna (1949 mm) a výška vzrostla o nepatrné 2 milimetry. V nabídce motorů jsou zatím dva agregáty, my jsme vyzkoušeli vidlicový osmiválec s objemem 4,2 litru. Jeho 272 kilowattů nám při rozjezdu dávalo pocit startu v kosmické lodi, z klidu na 100 km/h jsme mohli zrychlit za 5,7 sekundy. Jízda byla tichá a komfortní, kombinovaná spotřeba paliva přitom nepřesáhla 9,5 l/100 km, což představuje snížení o 1,4 litru/km oproti předchozí verzi. Může za to i fakt, že jako jediná ve své třídě nabízí limuzína osmistupňový automat. Interiér má nové exkluzivní prvky, mimo jiné řadicí páku, která evokuje ovladače luxusních jachet.

„Zřejmě největší pokrok ale přináší A8 v oblasti informačního systému MMI,“ řekl v Mariánských Lázních šéf značky Petr Neústupný. „Tento Multi Media Interface dokáže sledovat situaci před autem i za ním a podle toho automaticky přizpůsobovat režim jízdy. Využívá k tomu kamer, radaru i ultrazvuku a dokáže ve tmě před autem najít objekt vyzařující teplo, například přecházejícího člověka,“ slíbil Neústupný. Podle něj je MMI schopen stahovat dopravní informace ze systému GPS a využívat je ve prospěch řidiče. Škoda jen, že tento systém zatím neumí komunikovat v češtině.

Ceny nového Audi A8 začínají na 2 336 600 korunách s DPH, importér již eviduje 82 objednávek od českých klientů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým…
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Technologie
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Asus se úplně zbláznil. Uvedl 6 až 12 nových Zenfonů 4
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít