Asko Kovo outsourcuje internet

30. srpna 2004, 00:00 - JAKUB TUREK
30. srpna 2004, 00:00

Firma Asko Kovo v České Kamenici vyrábí nerezové autodoplňky. Zaměstnává 15 zaměstnanců a obchoduje také přes internet. V současné době využívá outsourcingu především v informačních technologiích. Podle obchodního šéfa Pavla Duchka si firma nejprve dělala svoje stránky sama.

Pak jejich tvorbu zadala externí firmě a nyní se již může spolehnout na outsourcované fungování firemní prezentace i elektronického obchodu, který se úspěšně rozběhl v tomto roce. Mít web plně pod kontrolou umožňuje především důvěra k externí firmě, ale také možnost okamžitého vstupu do databáze elektronického obchodu a online statistiky pohybu návštěvníků na firemních stránkách. „Celou historii našich zákazníků včetně fakturace a všech objednávek najdeme kdykoli v redakčním systému našeho e-shopu,“ uzavírá Pavel Duchek. Webhosting je anglické označení pro ukládání dat. Firma nemusí pořizovat jednoúčelový drahý počítač na provoz svých internetových stránek, protože ho má provozovatel webhostingu a ukládá na něj stovky či tisíce internetových stránek. Střední firma za uložení dat, přístup do jednoduché databáze a počítadlo návštěvníků zaplatí obvykle od dvou do deseti tisíc korun za rok. Správa webu sestává z jednoduchého pronajmutí redakčního systému nebo z kompletní péče o internetovou stránku. První možnost předpokládá, že do předem určených kolonek doplňují zaměstnanci firmy potřebné údaje, aktualizují je a jsou odpovědní za obsah stránek. Správce dohlíží na technický chod systému a případně řeší softwarové havárie. To přijde na dva až tři tisíce korun měsíčně. Plnohodnotná správa webu zahrnuje veškerou starost o aktualizaci stránky. Správce má na starosti vše od technického chodu, přes grafiku až po obsah, nebo třeba fakturaci internetového obchodu. Firmu o pár zaměstnancích taková správa vyjde na jeden až deset tisíc korun za měsíc. Na hranici outsourcingu a nákupu služeb se pohybuje sledování zákazníků na firemním webu. Zvláště pokud je firma zaměřená na prodej, je pro ni nezbytné, aby věděla, kam se zákazníci dívají, co tam vidí a jestli jsou s tím spokojeni. Profesionální „sledovací“ systémy vyjdou na jeden až pět tisíc korun měsíčně. Nejznámější z nich je iDOT. Na internetu ovšem pracují i veřejné systémy jako Toplist nebo Navrcholu, jejichž základní služby jsou zdarma a teprve za využívání jejich nadstavby se platí. Detailní informace z nich lze získávat za ceny okolo dvou tisíc korun za měsíc.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče