Asistenční služby se vyplatí

13. března 2006, 00:00 - RUDOLF VOBORSKÝ
13. března 2006, 00:00

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Cestovní pojištění neztrácí význam ani při pobytu v zemích Evropské unie, kde tuzemští občané mají nárok pouze na nezbytnou zdravotní péči. Hlavním důvodem pro sjednání komerčního pojištění jsou především asistenční služby, které jsou v nenadálých situacích neocenitelné.

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Cestovní pojištění neztrácí význam ani při pobytu v zemích Evropské unie, kde tuzemští občané mají nárok pouze na nezbytnou zdravotní péči. Hlavním důvodem pro sjednání komerčního pojištění jsou především asistenční služby, které jsou v nenadálých situacích neocenitelné. Občan se zdravotními problémy je v cizině mnohdy postaven do obtížných situací. Právě tady je prostor pro asistenční služby, jejichž poskytování je ovšem spojeno výhradně s komerčním cestovním pojištěním. Tuzemské komerční pojišťovny spolupracují s renomovanými asistenčními společnostmi s celosvětovou působností, s dlouholetou tradicí a silným finančním zázemím. Pracovníci asistenčních služeb si v terénu často musejí poradit s nepředvídatelnými událostmi. Jejich práce ale není improvizací, pracují podle přesných a mnohokrát osvědčených návodů. Každý krok je pečlivě dokumentován, takže je možné v případě potřeby v budoucnu celý asistenční zásah detailně zrekonstruovat. ZAČALO TO TELEFONEM Na začátku každé akce je telefonát postiženého člověka nebo někoho z jeho bezprostřední blízkosti. S operátorem mluví postižená osoba v mateřském jazyce. Asistenční služba se ihned spojí se svým pracovištěm - korespondenční kanceláří - v zemi, kde se událost stala. Korespondenční kancelář na základě detailní znalosti místních poměrů potom v národním jazyce informuje neprodleně nejvhodnější zdravotnické zařízení, které může poskytnout pomoc. Pokud se nachází zraněná nebo nemocná osoba v místě, odkud je pro zdravotnické zařízení obtížné nebo nemožné ji dostat, organizuje asistenční služba její vyhledání a odborný transport. PŘEVOZEM TO ZAČÍNÁ Tím ovšem celý případ pro asistenční službu nekončí, spíše naopak začíná. Pověřený pracovník, pokud je to možné a nutné, je přítomen přijetí pacienta do zdravotnického zařízení a funguje zde jako prostředník. Pacient totiž potřebuje ošetření a základní komunikaci. Zdravotnické zařízení zase informace o pacientovi a také ujištění, že vynaložené náklady spojené s léčbou budou kryty. U závažnějších případů vstupuje do hry přímo lékař asistenční služby. Cílem odborného ošetření a hospitalizace je docílit takové stabilizace zdravotního stavu, aby byl možný převoz do vlasti (repatriace). Z mnoha důvodů je maximální snaha, aby náročnější operace byly provedeny až v zemi pacienta. Odpovědnost za způsob a průběh léčby v zahraničí má vždy místní ošetřující lékař, úkolem lékaře asistenční služby je sledování a posuzování léčby. Oba dva odborníci konzultují i podmínky repatriace. SLUŽBY A SLUŽBIČKY

Po dobu hospitalizace zajišťuje asistenční služba řadu nezbytných činností, jako jsou komunikace s nemocnicí, rodinou a úřady, odborná konzultace s lékařem specialistou či úhrada nejrůznějších poplatků.

V lehčích případech, kdy není nutná hospitalizace a pacient se nevrací ihned do vlasti, se asistenční služba postará o návštěvu u lékaře, o léky a jejich úhradu a nejrůznější administrativní záležitosti. Je třeba znovu zmínit důležitý fakt, že se klientovi pojišťovny dostává od asistenční služby mnohdy nedocenitelné služby v překonání jazykové bariéry.

CO ASISTENČNÍ SLUŽBY NEMOHOU

I přes veškeré prostředky a úsilí jsou možnosti asistenčních služeb v některých směrech omezené. Tyto služby nenahrazují instituce první pomoci ani nejsou určeny k poskytování systematické péče. Jejich role je ve zprostředkování. Kvalita zdravotní péče závisí na místních podmínkách a asistenční služby ji nejsou schopny ovlivnit, mohou pouze nasměrovat výběr jejího poskytovatele.

Jen v malé míře mohou zasáhnout v případech neetického chování zdravotnických zařízení (přemrštěné ceny pro zahraniční pacienty, vymáhání garance platby, zadržení pasu, vynucení podpisu dokumentu neznámého obsahu či zdržení nezbytné péče). Omezující je často i limit klientova pojištění, což někdy znemožňuje efektivní zákrok v dané zemi.

Je iluzí si myslet, že země s nižší úrovní zdravotnictví mají také nižší ceny. V řadě situací je nutná spolupráce s konzulárními úřady, jejichž role je nezastupitelná tam, kam pravomoci asistenčních služeb nedosahují.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít