Asistenční služby se vyplatí

13. března 2006, 00:00 - RUDOLF VOBORSKÝ
13. března 2006, 00:00

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Cestovní pojištění neztrácí význam ani při pobytu v zemích Evropské unie, kde tuzemští občané mají nárok pouze na nezbytnou zdravotní péči. Hlavním důvodem pro sjednání komerčního pojištění jsou především asistenční služby, které jsou v nenadálých situacích neocenitelné.

CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ Cestovní pojištění neztrácí význam ani při pobytu v zemích Evropské unie, kde tuzemští občané mají nárok pouze na nezbytnou zdravotní péči. Hlavním důvodem pro sjednání komerčního pojištění jsou především asistenční služby, které jsou v nenadálých situacích neocenitelné. Občan se zdravotními problémy je v cizině mnohdy postaven do obtížných situací. Právě tady je prostor pro asistenční služby, jejichž poskytování je ovšem spojeno výhradně s komerčním cestovním pojištěním. Tuzemské komerční pojišťovny spolupracují s renomovanými asistenčními společnostmi s celosvětovou působností, s dlouholetou tradicí a silným finančním zázemím. Pracovníci asistenčních služeb si v terénu často musejí poradit s nepředvídatelnými událostmi. Jejich práce ale není improvizací, pracují podle přesných a mnohokrát osvědčených návodů. Každý krok je pečlivě dokumentován, takže je možné v případě potřeby v budoucnu celý asistenční zásah detailně zrekonstruovat. ZAČALO TO TELEFONEM Na začátku každé akce je telefonát postiženého člověka nebo někoho z jeho bezprostřední blízkosti. S operátorem mluví postižená osoba v mateřském jazyce. Asistenční služba se ihned spojí se svým pracovištěm - korespondenční kanceláří - v zemi, kde se událost stala. Korespondenční kancelář na základě detailní znalosti místních poměrů potom v národním jazyce informuje neprodleně nejvhodnější zdravotnické zařízení, které může poskytnout pomoc. Pokud se nachází zraněná nebo nemocná osoba v místě, odkud je pro zdravotnické zařízení obtížné nebo nemožné ji dostat, organizuje asistenční služba její vyhledání a odborný transport. PŘEVOZEM TO ZAČÍNÁ Tím ovšem celý případ pro asistenční službu nekončí, spíše naopak začíná. Pověřený pracovník, pokud je to možné a nutné, je přítomen přijetí pacienta do zdravotnického zařízení a funguje zde jako prostředník. Pacient totiž potřebuje ošetření a základní komunikaci. Zdravotnické zařízení zase informace o pacientovi a také ujištění, že vynaložené náklady spojené s léčbou budou kryty. U závažnějších případů vstupuje do hry přímo lékař asistenční služby. Cílem odborného ošetření a hospitalizace je docílit takové stabilizace zdravotního stavu, aby byl možný převoz do vlasti (repatriace). Z mnoha důvodů je maximální snaha, aby náročnější operace byly provedeny až v zemi pacienta. Odpovědnost za způsob a průběh léčby v zahraničí má vždy místní ošetřující lékař, úkolem lékaře asistenční služby je sledování a posuzování léčby. Oba dva odborníci konzultují i podmínky repatriace. SLUŽBY A SLUŽBIČKY

Po dobu hospitalizace zajišťuje asistenční služba řadu nezbytných činností, jako jsou komunikace s nemocnicí, rodinou a úřady, odborná konzultace s lékařem specialistou či úhrada nejrůznějších poplatků.

V lehčích případech, kdy není nutná hospitalizace a pacient se nevrací ihned do vlasti, se asistenční služba postará o návštěvu u lékaře, o léky a jejich úhradu a nejrůznější administrativní záležitosti. Je třeba znovu zmínit důležitý fakt, že se klientovi pojišťovny dostává od asistenční služby mnohdy nedocenitelné služby v překonání jazykové bariéry.

CO ASISTENČNÍ SLUŽBY NEMOHOU

I přes veškeré prostředky a úsilí jsou možnosti asistenčních služeb v některých směrech omezené. Tyto služby nenahrazují instituce první pomoci ani nejsou určeny k poskytování systematické péče. Jejich role je ve zprostředkování. Kvalita zdravotní péče závisí na místních podmínkách a asistenční služby ji nejsou schopny ovlivnit, mohou pouze nasměrovat výběr jejího poskytovatele.

Jen v malé míře mohou zasáhnout v případech neetického chování zdravotnických zařízení (přemrštěné ceny pro zahraniční pacienty, vymáhání garance platby, zadržení pasu, vynucení podpisu dokumentu neznámého obsahu či zdržení nezbytné péče). Omezující je často i limit klientova pojištění, což někdy znemožňuje efektivní zákrok v dané zemi.

Je iluzí si myslet, že země s nižší úrovní zdravotnictví mají také nižší ceny. V řadě situací je nutná spolupráce s konzulárními úřady, jejichž role je nezastupitelná tam, kam pravomoci asistenčních služeb nedosahují.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Auta
Jak a kde zařídit výměnu řidičáku v roce 2017?
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000 Kč
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Test: Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G160 AWD
Technologie
Cetin spustil mapu pokrytí VDSL. Řekne také, jestli vás brzy čeká zrychlování
Někteří lidé se ve Windows 8.1 nemohou přihlásit prostřednictvím účtu Microsoft
iFixit rozebral nové iPhony 8 do posledního šroubku. Apple zmenšil akumulátor
Tip na VPN: Windscribe vám dá 10 GB zadarmo, další kapacitu získáte těžbou kryptoměny
Opera se dotýká virtuální reality. Přehraje 360° video v Oculus Riftu a dalších zařízeních
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít