APRA: Ceny služeb public relations v ČR loni stagnovaly

26. ledna 2012, 10:35 - MediaFax
26. ledna 2012, 10:35

Ceny služeb public relations loni v Česku většinou stagnovaly, na úrovni roku 2010 je ponechalo 75 procent agentur. Vyplývá to z průzkumu, který mezi svými členy provedla Asociace Public Relations Agentur.

Foto: Profimedia.cz

Sedmnáct procent agentur meziročně ceny zvýšilo, osm procent společností podnikajících v oboru PR je naopak snížilo. Průzkum APRA také ukázal, že ceny jednotlivých agentur se liší. “Nejvyšší jsou obecně u služeb s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou strategické poradenství či komunikace společností v období krize a restrukturalizací. Naproti tomu ceny služeb v oblasti produkce či logistiky jsou výrazně nižší,“ uvedla výroční zpráva APRA.

Zhruba 58 procent agentur v průzkumu uvedlo, že loni svým zaměstnancům nezměnilo výši platů. Zbývajících 42 procent agentur zaznamenalo nárůst platů. Průměrná hodinová sazba v případě asistenta PR agentury loni činila 1023 korun a u ředitele 4450 korun.

Dobrovolné sdružení PR agentur APRA bylo založeno v roce 1995 a v současné době sdružuje 18 členských agentur, mezi kterými jsou největší hráči českého trhu s PR.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče