Antonín Šípek: Z hlediska výrobců se Brno nemění

07. června 2009, 00:00 - Karel Beránek, spolupracovník redakce
07. června 2009, 00:00

Jaký názor má na letošní brněnský autosalon Sdružení automobilového průmyslu? Zeptali jsme se ředitele jeho sekretariátu Antonína Šípka.

Autor: Profit

Jak odráží současná hospodářská situace na podobě brněnského autosalonu?

Autosalon Brno 2009 se uskuteční v poněkud jiném pojetí než v minulých letech. V současné situaci celosvětové recese v odbytu automobilů je jeho hlavním cílem přispět k oživení na trhu osobních automobilů v České republice a v regionu střední Evropy. Oproti původnímu záměru byla zkrácena doba konání veletrhu. Pro veřejnost je otevřen od soboty 6. června do čtvrtka 11. června. Novinářský a odborný den se koná v pátek 5. června. Je také více zdůrazněn prvořadý úkol veletrhu, a to je zprostředkování kontaktu výrobců se zákazníky a podpora prodeje nových automobilů. Náplň veletrhu je proto rozšířena i na všechna vozidla do 3,5 tuny celkové hmotnosti.

Jaká bude letos účast vystavovatelů z řad členů Sdružení automobilového průmyslu?

Z hlediska českých finálních výrobců se nic nemění, protože Škoda Auto se na brněnském autosalonu prezentuje jako obvykle velkou a důstojnou expozicí. Představí návštěvníkům celou svou nabídku včetně všech novinek. U vystavovatelů z řad výrobců dílů a příslušenství současná ekonomická situace potvrdila proces profilování brněnských výstav Autosalon a Autotec, které se konají střídavě v liché a sudé roky. Vzhledem k tomu, že Autosalon je zaměřen zejména na širokou veřejnost, rozhodly se některé dodavatelské firmy koncentrovat jen na odborné výstavy a na Autosalonu Brno 2009 svou účast omezují.

Neutrpí prestiž brněnského autosalonu v důsledku toho, že řadu značek budou reprezentovat jen dealeři a ne importéři?

Domnívám se, že nikoliv. Záleží čistě na značce, jak svou účast na výstavě pojme a jak realizuje svůj hlavní úkol, tedy najít zákazníky pro své vozy. Žádná značka si však nemůže dovolit nedůstojnou prezentaci na tak prestižní výstavě, jakou je Autosalon. Vždyť je dlouhodobě zařazen v kalendáři mezinárodní asociace automobilových výrobců OICA, a ocitá se tak ve společnosti největších a nejvýznamnějších autosalonů na světě. V letošním roce je jich pouze šestnáct.

Co očekáváte od letošního ročníku veletrhu?

Zde odpovím velmi stručně – že se bude návštěvníkům líbit a vystavovatelé dosáhnou svého cíle, tedy maximálně podpoří prodej svých výrobků.

Jak vidíte budoucnost brněnského autosalonu?

Jak již jsem uvedl, brněnské výstaviště je díky promyšlené investiční politice Veletrhů Brno v minulých letech na světové úrovni. V České republice a v regionu minimálně střední Evropy je prostě nejlepší. K tomu přistupují dlouholeté zkušenosti a profesionalita týmu organizátorů. Proto jsem přesvědčen, že si i v budoucnu udrží vysokou mezinárodní prestiž a zůstane přitažlivé jak pro vystavovatele, tak i návštěvníky. A proto se také o osud automobilových výstav Autosalon a Autotec v následujících letech neobávám, i když asi příští rok bude z tohoto pohledu značně složitý.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče