Antara vrací Opel do terénu

21. května 2007, 00:00 - ERICH HANDL
21. května 2007, 00:00

AUTO K PODNIKÁNÍZnačka Opel slaví návrat do segmentu vozů s pohonem všech kol. Na trh přichází jeho nový model Antara, který je nástupcem Frontery. Jeho cena začíná na částce 799 900 korun, turbodieselová verze přijde na 819 900 korun.Opel není značkou, která by se proslavila výrobou vozů do terénu.

AUTO K PODNIKÁNÍ Značka Opel slaví návrat do segmentu vozů s pohonem všech kol. Na trh přichází jeho nový model Antara, který je nástupcem Frontery. Jeho cena začíná na částce 799 900 korun, turbodieselová verze přijde na 819 900 korun.

Opel není značkou, která by se proslavila výrobou vozů do terénu. Jediným modelem s pohonem všech čtyř kol byla Frontera, která se představila v roce 1991. Na rozdíl od samonosné konstrukce modelu Antara měla Frontera rámovou koncepci, která je typická pro ryzí off-road vozy.

Celkem se v Evropě do roku 2003 prodalo kolem 285 tisíců Fronter. Po ukončení jejich výroby ale v segmentu SUV začaly dominovat neevropské značky, hlavně asijské. To se prý nyní změní. Automobilka předpokládá, že v Evropě prodá na 40 tisíc nových Antar. Čím chce vůz přitáhnout zákazníky?

INTELIGENTNÍ SYSTÉMY

Antara má takzvané inteligentní hnací ústrojí, které v sobě spojuje výhody pohonu kol jedné nápravy s přednostmi pohonu 4×4. Součástí systému je elektronicky řízený elektrohydraulický diferenciál, který zajišťuje optimální rozdělení točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy. Za normálních okolností se výkon přenáší na přední kola, v případě potřeby lze ale výkon rychle a plynule rozložit mezi kola přední a zadní nápravy v poměru až 50:50.

Klíčovým prvkem této aktivní funkce je elektronicky řízený elektromagnetický a elektrohydraulický diferenciál zadní nápravy. Kompaktní a lehký systém pohonu kol obou náprav je sladěný se systémy ABS a ESP a účinně podporuje řidiče ve všech situacích, k nímž může v provozu dojít.

Brzdový systém zahrnuje kotoučové brzdy s vnitřní ventilací a moderní čtyřkanálový systém ABS s funkcí brzdového asistenta. Moderní stabilizační systém ESP se pyšní řadou funkcí, které dále zvyšují aktivní bezpečnost, včetně systému DCS - ten umožňuje bezpečné udržování konstantní rychlosti i v prudkých klesáních, aniž by řidič musel brzdit. Další bezpečnostní prvek, systém ARP (ochrana proti převrácení vozu), údajně dokáže během několika milisekund řízeně aktivovat brzdy jednotlivých kol.

NÁKLAD AŽ PO STŘECHU

Zavazadlový prostor Antary má objem 370 litrů. Po sklopení zadních sedadel se nákladový prostor zvětší na 865 litrů, při využití až po střechu potom dokonce až 1420 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 60:40. S překlopeným sedadlem předního spolujezdce lze v interiéru přepravovat předměty dlouhé až 2,63 metru.

Odkládací schránka pod podlahou zajišťuje praktické uspořádání zavazadlového prostoru, podobně jako volitelný systém FlexOrganizer, který je již známý z kombi verzí modelů Astra a Vectra. Sítě, příčky, tyče a háčky lze podle potřeby uchytit do dvou kolejnic v bocích zavazadelníku.

V interiéru modelu Antara lze najít spoustu přihrádek a schránek, včetně zásuvky pod sedadlem spolujezdce, držáku na sluneční brýle ve stropním obložení, síťované kapsy v zádech opěradel předních sedadel, držáku na parkovací lístky vlevo od volantu, síťce na středové konzoli, schránky v přední i zadní loketní opěrce. V zadním nárazníku je neviditelně složený nosič na jízdní kola.

TŘI MOTORY NAPŘÍČ

Pro Antaru jsou k dispozici tři napříč uložené motory se čtyřventilovou technikou. Nejvýkonnějším agregátem je vidlicový zážehový šestiválec se zdvihovým objemem 3,2 litru, největší zájem ale Opel předpokládá o dvoulitrový turbodiesel se systémem přímého vstřikování common-rail o výkonu 110 kilowattů. Základním motorem je zážehový čtyřválec zdvihového objemu 2,4 litru. Antara se nabízí ve třech stupních výbavy: Base, Enjoy a Cosmo. Silným argumentem ve prospěch modelu je prý jeho komplexní standardní výbava už v základní verzi.

Nejluxusnější provedení Antara Cosmo se může pochlubit například osmnáctipalcovými hliníkovými koly s pneumatikami, kombinovaným čalouněním kůže-textil, palubním počítačem, tempomatem, parkovacím asistentem vpředu i vzadu, termoreflexním čelním sklem nebo stěrači s dešťovým senzorem. Není to ale zadarmo. Její cena o 60 tisíc korun převyšuje milionovou hranici.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Opel Antara má verzi N1, která umožňuje odpočet DPH. Bude lákat všechny firmy a živnostníky, kteří potřebují pracovat v terénu. Předchozí model Opelu Frontera například využívali montéři energetické firmy ČEZ.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče