anketa

17. března 2003, 00:00 - Zdeněk Kubín, kubin@profit.cz
17. března 2003, 00:00

Děláte si průzkum trhu vlastními silami? Pokud ano, co při něm sledujete především? Zadali jste někdy průzkum trhu externě? Jan Lojkásek IN-EL, s. r. o., Praha Průzkum trhu si děláme sami, protože (ať již já nebo kolegové) se pohybujeme v terénu.

Děláte si průzkum trhu vlastními silami? Pokud ano, co při něm sledujete především? Zadali jste někdy průzkum trhu externě?

Jan Lojkásek IN-EL, s. r. o., Praha

Průzkum trhu si děláme sami, protože (ať již já nebo kolegové) se pohybujeme v terénu. Jsme vlastně servisní organizací - informačním centrem pro Elektrotechnický svaz český, a tak jsme v neustálém kontaktu s lidmi z oboru. Na webu máme diskuzní stránku, z níž rovněž vyplývají poznatky o tom, co je na trhu žádané - ať již se jedná o odborné publikace či přednášky, školení.

Petr Lapačka Eurotherm Tábor

Průzkum trhu je naše slabší stránka - děláme si ho sami a lze říct, že málokdy. Vycházíme často z toho, s čím se setkáváme při výběrových řízeních apod. Jsou to tedy spíše informace o konkurenci, než o zákaznících. Průzkumem trhu není pověřen nikdo speciálně, dělají ho spíše jednatelé - tedy já a kolega, kteří jsme spolumajiteli firmy, která má celkem 25 lidí. Rádi bychom situaci v této oblasti změnili, ale je třeba také vidět, že působíme ve specifickém oboru teplárenství, takže zákazníky většinou známe, sledujeme připravované investice, k účasti na výběrových řízeních býváme často vyzváni. Plošný průzkum trhu pro nás není aktuální, protože specifika oboru je jednoznačná a firmy v něm působící jsou známé.

Tomáš Bílý Bramon, s. r. o., Kladno

Průzkum trhu děláme vlastními silami - v podstatě jej dělá každý, kdo se zabývá prodejem. Máme čtyři stálé zaměstnance a dále samostatné obchodní zástupce. Právě obchodní zástupci přinášejí řadu informací, především o cenách a sortimentu konkurence. Nejvíce používáme internet, na němž sledujeme především konkurenci. Průzkum u zákazníků - mapování jejich poptávky, o jaké zboží a s jakými parametry mají především zájem, dělají opět obchodníci. Důkladnější vyhodnocování těchto informací a přijímání rozhodnutí, jak budeme podle získaných poznatků postupovat dál, pak děláme především na valné hromadě firmy.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče