Anketa

21. února 2005, 00:00 - (tj)
21. února 2005, 00:00

1) Kolik u vás stojí standardní kurz na získání řidičského průkazu skupiny B a jak dlouho trvá? 2) Čím se snažíte porazit konkurenci? 3) Jak jste spokojeni v přístupu státní správy k autoškolám, dostanou se k vám včas všechny novinky například v legislativě?

1) Kolik u vás stojí standardní kurz na získání řidičského průkazu skupiny B a jak dlouho trvá? 2) Čím se snažíte porazit konkurenci? 3) Jak jste spokojeni v přístupu státní správy k autoškolám, dostanou se k vám včas všechny novinky například v legislativě?

Václav Kříž majitel autoškoly Kříž, Praha 1) U nás činí cena výuky a výcviku žadatele 9400 korun včetně DPH. V této sumě je započtena první závěrečná zkouška. Pokud jde o ceny výcviku autoškol obecně, pohybují se v rozmezí od 6500 do 10 tisíc korun. Obecně lze dovodit, že cena pod sedm tisíc korun znamená nízké náklady autoškoly a nutno se zabývat otázkou, proč jsou tak nízké. Kvalitní autoškoly, které poskytují výuku a výcvik na profesionální úrovni, mají jen náklady kolem osmi tisíc korun. 2) Jelikož počet autoškol není nijak regulován a její zřízení vyžaduje minimální vstupní investici, je v naší republice nadbytek autoškol. Z osmdesáti autoškol v roce 1989 jich nyní máme téměř dva tisíce. Tedy nabídka převyšuje několikanásobně poptávku. Mnohé autoškoly se snaží prorazit nižšími cenami. My nejdeme touto cestou, ale jako jedna z největších autoškol v republice i v Evropě se snažíme prosadit rozsahem poskytovaných služeb a kvalitou. Provádíme výuky a výcvik na všechny skupiny řidičského oprávnění, komplexní školení řidičů, poskytujeme právní ochranu řidičům, zastupujeme řidiče před správním orgánem. Věnujeme se dopravní výchově dětí na školách a zde si již připravujeme budoucí adepty. Naši učitelé procházejí pravidelným školením po odborné stránce. Rovněž jsou školeni na jednání se zákazníky. Máme reprezentativní vozový park výcvikových vozidel - mercedesy, BMW a podobně. Dalším prvkem je reklama, do které investujeme ročně 0,5 až jeden milion korun. V neposlední řadě je nutno se zmínit i o naší certifikaci systému jakosti ISO 9001:2001. 3) Jelikož jsem částečně spojen s legislativním procesem při novelách nám blízkých zákonů, nemáme s touto otázkou problémy. V Praze je pro nás nejbližší partner Magistrát hlavního města Prahy a tady si myslím, že pražské autoškoly problémy s informovaností mít nemohou. Navíc se domnívám, že státní správa tu není od toho, aby vodila podnikatele za ručičku. Pokud má autoškola zájem být v popředí, aby byla schopna aktuálně působit na řidiče a provádět své služby profesionálně, musí velice pečlivě sledovat legislativu. Jan Bajgar

majitel Autoškoly Bajgar, Jablonec nad Nisou

1) Základní kurz včetně jedné závěrečné zkoušky stojí 8000 korun a trvá přibližně dva měsíce.

2) Myslím si, že na trhu je přebytek počtu autoškol a konkurovat dalším chceme hlavně lidským faktorem. Chceme nabídnout především kvalitní výuku s individuálním přístupem ke klientům. Jinak to prostě dnes nejde.

3) S výkonem státní správy v oblasti autoškol rozhodně spokojený nejsem. Autoškoly by mělo metodicky řídit ministerstvo dopravy, které na ně však ve skutečnosti nemá prakticky žádný vliv. Nemá totiž žádnou zákonnou možnost, aby tak mohlo činit. Autoškoly spadají do kompetencí úředníků městských a obecních úřadů. Informace, které se mě mohou týkat, si musím shánět sám. Na to, co se ke mně donese od kompetentních úředníků, nemohu spoléhat. Založil jsem první soukromou autoškolu, takže něco pamatuji, a mohu prohlásit, že přístup k autoškolám ze strany státní správy je stále horší a horší.

**Jiří Turek

majitel Autoškoly ABC Autoprofes Hradec Králové

1) Základní kurz na řidičský průkaz skupiny B stojí 6700 korun, včetně závěrečné zkoušky. Je řada autoškol, které nabízejí cenu kolem 5500 korun a předem neřeknou, že v tom není cena závěrečné zkoušky. Standardní doba trvání kurzu je zhruba jeden a půl až dva měsíce.

2) Konkurovat můžeme snad jedině individuálním přístupem. Jinak jsou dnes ty podmínky u všech stejné.

3) Především mi chybí jakákoliv kontrola. Kdyby byla důsledná, tak by obrovské množství autoškol nemohlo existovat. Pokud se to nezmění, budou tady slušné autoškoly dále živořit a doplácet na ty nepoctivé. Za ceny, které nabízejí některé autoškoly, se prostě výuka a výcvik absolvovat nedá. Pokud jde o přístup k informacím, využívám nejvíce internet.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Galerie na středu: 10 fascinujících traktorů, kvůli kterým…
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Technologie
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít