Anketa

10. března 2003, 00:00 - Stranu připravil Zdeněk Kubín
10. března 2003, 00:00

Jsme firma se zhruba patnácti zaměstnanci, jsme výrobci dřevěných eurooken a dveří. Otázka, co děláme vlastními silami?

Co stačíte z marketingových činností dělat vlastními silami? Využili jste někdy možnost nákupu některých marketingových služeb?

Eva Stupňánková, Slavona, Slavonice

Marketing je příliš obsáhlá problematika na to, abych udělala dlouhý výčet toho, co děláme sami a co zadáváme u externích firem. Personální zajištění marketingu řešíme kumulováním funkcí - z patnácti zaměstnanců firmy jsou tři v kanceláři a právě oni si rozdělili mezi sebe některé marketingové činnosti. Co se týká nákupu marketingových služeb, využíváme je, ale v omezené míře. Především se jedná o nákup služeb grafiku při výrobě našich firemních letáků, prospektů, inzerátů, ale také při tvorbě naší firemní webové stránky. Ale výběr médií, kam naši inzerci a reklamu umisťujeme, je již čistě naše záležitost. V tomto směru máme již zkušenosti. Většina našich inzerátů směřuje do odborných časopisů. Nákup takové služby, jako je hlubší či širší průzkum trhu, jsme zatím nikdy nedělali. Myslím, že to je aktivita, která se vyplatí větší firmě, pro nás je příliš drahá. Ale trh samozřejmě nepřehlížíme a jeho průzkum si také děláme, avšak vlastními silami.

Petr Král, M+P, Kunžak

Od počátku podnikání jsem byl nucen dělat si veškerý marketing vlastní silou a schopností. Důvodem bylo to, že v počátku podnikání jsou jisté omezené finanční možnosti a snaha ušetřit výdaje. Jestli to bylo správné, to je další otázka, ale vzhledem k začátku podnikání v roce 1993 a počátečním počtu tří zaměstnanců, a dnešnímu v roce 2003, kdy nás je 38, tak asi ano. V oboru naší činnosti, tj. „textilní výroba“, by ale nic nešlo bez spolupráce s ostatními zaměstnanci a rodinnými příslušníky. Přičiněním všech jsme se dostávali na domácí trh.

Václav Müller, NEVA-NEKUD & MÜLLER, s. r. o., Kardašova Řečice

Naše firma, která se zabývá dřevozpracující výrobou a vyrábí rovněž stroje pro zpracování dřeva a má 150 zaměstnanců, se samozřejmě marketingu musí věnovat. Marketingové služby v podstatě nenakupujeme, pokud nehovoříme o finální podobě některých konkrétních produktů, ale máme na mysli takové věci, jako je průzkum trhu, sledování trendů v oboru či určování reklamní a inzertní strategie. Jednou jsme si nechali udělat marketingový průzkum externě, ale efekt nebyl žádný. Proto i tyto aktivity si zajišťujeme sami a marketingem se především zabývá obchodní oddělení. Záleží samozřejmě na tom, co si pod pojmem marketing kdo představuje. Pokud do něj počítáte i tvorbu designu, který samozřejmě velmi ovlivňuje prodejnost výrobků, pak tuto službu nakupujeme, když spolupracujeme s designérem. Externí grafik nám zase zpracovává veškeré inzertní podklady či propagační firemní materiály.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče