Anketa

10. března 2003, 00:00 - Stranu připravil Zdeněk Kubín
10. března 2003, 00:00

Jsme firma se zhruba patnácti zaměstnanci, jsme výrobci dřevěných eurooken a dveří. Otázka, co děláme vlastními silami?

Co stačíte z marketingových činností dělat vlastními silami? Využili jste někdy možnost nákupu některých marketingových služeb?

Eva Stupňánková, Slavona, Slavonice

Marketing je příliš obsáhlá problematika na to, abych udělala dlouhý výčet toho, co děláme sami a co zadáváme u externích firem. Personální zajištění marketingu řešíme kumulováním funkcí - z patnácti zaměstnanců firmy jsou tři v kanceláři a právě oni si rozdělili mezi sebe některé marketingové činnosti. Co se týká nákupu marketingových služeb, využíváme je, ale v omezené míře. Především se jedná o nákup služeb grafiku při výrobě našich firemních letáků, prospektů, inzerátů, ale také při tvorbě naší firemní webové stránky. Ale výběr médií, kam naši inzerci a reklamu umisťujeme, je již čistě naše záležitost. V tomto směru máme již zkušenosti. Většina našich inzerátů směřuje do odborných časopisů. Nákup takové služby, jako je hlubší či širší průzkum trhu, jsme zatím nikdy nedělali. Myslím, že to je aktivita, která se vyplatí větší firmě, pro nás je příliš drahá. Ale trh samozřejmě nepřehlížíme a jeho průzkum si také děláme, avšak vlastními silami.

Petr Král, M+P, Kunžak

Od počátku podnikání jsem byl nucen dělat si veškerý marketing vlastní silou a schopností. Důvodem bylo to, že v počátku podnikání jsou jisté omezené finanční možnosti a snaha ušetřit výdaje. Jestli to bylo správné, to je další otázka, ale vzhledem k začátku podnikání v roce 1993 a počátečním počtu tří zaměstnanců, a dnešnímu v roce 2003, kdy nás je 38, tak asi ano. V oboru naší činnosti, tj. „textilní výroba“, by ale nic nešlo bez spolupráce s ostatními zaměstnanci a rodinnými příslušníky. Přičiněním všech jsme se dostávali na domácí trh.

Václav Müller, NEVA-NEKUD & MÜLLER, s. r. o., Kardašova Řečice

Naše firma, která se zabývá dřevozpracující výrobou a vyrábí rovněž stroje pro zpracování dřeva a má 150 zaměstnanců, se samozřejmě marketingu musí věnovat. Marketingové služby v podstatě nenakupujeme, pokud nehovoříme o finální podobě některých konkrétních produktů, ale máme na mysli takové věci, jako je průzkum trhu, sledování trendů v oboru či určování reklamní a inzertní strategie. Jednou jsme si nechali udělat marketingový průzkum externě, ale efekt nebyl žádný. Proto i tyto aktivity si zajišťujeme sami a marketingem se především zabývá obchodní oddělení. Záleží samozřejmě na tom, co si pod pojmem marketing kdo představuje. Pokud do něj počítáte i tvorbu designu, který samozřejmě velmi ovlivňuje prodejnost výrobků, pak tuto službu nakupujeme, když spolupracujeme s designérem. Externí grafik nám zase zpracovává veškeré inzertní podklady či propagační firemní materiály.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Co potřebujete vědět o pojištění pro zvířata předtím, než ho založíte
Chcete přijmout brigádníka? Rady a tipy, jak na zaměstnávání brigádníků!
Až 52 600 Kč za semestr aneb poplatky za delší studium na VŠ
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Paměti a SSD budou dál zdražovat, zlepšení cen může nastat až v roce 2018
Tip: Hromadu užitečného softwaru za 534 dolarů můžete mít jen za 12 dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít