Analýza: Hyundai už nechce být Hyundai

Jaroslav Matějka 10. listopadu 2015, 06:53  -  Jaroslav Matějka
10. listopadu 2015, 06:53

Od aut za desítky tisíc korun k luxusním limuzínám za miliony. To je cesta páté největší automobilky světa, korejského Hyundaie. Vedle aut pro masový trh bude nyní vyrábět i luxusní vozy. A to pod značkou Genesis.

Na první pohled to působí divoce. Ještě před několika roky se Hyundai pyšnil hlavně nízkou cenou svých „plastových“ vozů. Dnes kvalitu vozů středního proudu této značky nikdo nezpochybňuje. Bude ale stačit na nejvyšší ligu? Je evidentní, že Hyundai si chce ukousnout ze stále více rostoucího trhu s luxusními vozy. Prémiová auta jsou výdělečnější a jejich prodeje neklesají ani za krizí. V segmentu nehrozí ani nebezpečí ze strany stále agresivnějších čínských „lowcostových“ výrobců.

„Rozhodli jsme se stvořit novou značku té nejvyšší úrovně. Budou to auta pro mladší náročnější zákazníky,“ řekl v Soulu místopředseda společnosti Euisun Čang. Hyundai se tak vydává ve stopách Nissanu a Toyoty. Ty své prémiové značky Infiniti a Lexus představily v roce 1989. Než se však na trhu prosadily, trvalo to roky. Obě firmy přitom utratily na jejich podporu miliardy dolarů.

Rozhodli jsme se stvořit novou značku té nejvyšší úrovně. Budou to auta pro mladší náročnější zákazníky

Zvažovali tohle v korejské automobilce? Zcela jistě ano, o jejich našlapování kolem luxusního segmentu se hovoří léta. Ale co je přimělo k rozhodnutí nyní? Spíše než úspěch japonských rivalů je mohli inspirovat korejští elektroničtí obři LG a Samsung. Také ti bodovali nízkými cenami, dnes kladou důraz na styl a prestiž.

První vozy nová značka Genesis nabídne v Severní Americe, Jižní Koreji, Číně a na Blízkém východu. Budou to modely Genesis (u nás jeho cena začíná na 1,69 milionu korun) a Equus (v Česku se neprodává). Oba sedany budou upraveny, přejmenovány na G80 a G90 a zmizí z nabídky Hyundai. Do Evropy a dalších míst pak Genesis zamíří, až bude mít plnohodnotnou modelovou řadu. Ta má do roku 2020 zahrnovat sedan, sportovní kupé a dva SUV.

Do té doby si zákazníci mají zvyknout na nový název. „Když se řekne Hyundai Genesis, lidé si to spojí s modelem Elantra za 18 tisíc dolarů. A to je pak obtížné oddělit, když chcete po zákazníkovi, aby utratil 60 nebo 70 tisíc dolarů,“ říká Larry Dominique, prezident společnosti ALG.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Auta
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Technologie
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít