Amerika za korejskou cenu

18. dubna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
18. dubna 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - CHEVROLET LACETTI SW Koncern GM pohltil korejské Daewoo, a tak se na trhu objevila zajímavá kombinace - kombík s názvem Chevrolet, prodávaný za korejskou cenu. Jmenuje se Lacetti SW a je k mání od 388 888 korun. Kdyby ještě nedávno někdo tvrdil, že si může koupit chevrolet levnější než škodovku, každý by se mu vysmál.

foto: Chevrolet

VYZKOUŠELI JSME - CHEVROLET LACETTI SW Koncern GM pohltil korejské Daewoo, a tak se na trhu objevila zajímavá kombinace - kombík s názvem Chevrolet, prodávaný za korejskou cenu. Jmenuje se Lacetti SW a je k mání od 388 888 korun. Kdyby ještě nedávno někdo tvrdil, že si může koupit chevrolet levnější než škodovku, každý by se mu vysmál. Ale je to pravda. Nejlevnější Škoda Octavia Combi Tour vyjde na 450 tisíc korun, o sedmdesát tisíc dráž než Lacetti SW.

Co tento americko-korejský stroj nabízí? Model je vlastně nástupcem v Česku dobře známé Nubiry, v trochu robustnějším provedení. Má i kratší provedení hatchback a sedan. Základem je benzinová šestnáctistovka (80 kW), druhou alternativou je benzinová osmnáctistovka (90 kW). Ta také může být na přání osazena automatickou převodovkou.

Profit otestoval základní motor 1.6, jehož předností není výkon, ale spotřeba.

Podle výrobce dokáže jezdit za průměrných 7,8 litru benzinu na sto kilometrů jízdy. Při redakčním testu skutečně osmilitrovou hranici nepřekročil. Také umí jet avizovaných bezmála 190 kilometrů v hodině, řidič ale musí dlouho držet plynový pedál u podlahy. Auto už v této rychlosti nedrží navzdory dlouhému rozvoru stopu příliš jistě, bezpečná je tak stošedesátka.

Lacetti se ale ani netváří jako závodní monopost, měl by to být praktický stroj pro rodinu i podnikání. Kufr má čtyři stovky litrů, které se dají sklopením sedadel zvětšit na 1410 litrů. Při jízdách se nám dovnitř bez potíží vešel dětský kočárek a několik velkých tašek. Praktická je nízká hrana nákladového prostoru, věci není nutné zvedat do výšky.

A co interiér? Vepředu i vzadu je spousta místa pro nohy. Posádka tu nalezne jednoduchou eleganci palubní desky s poměrně velkým čtyřpaprskovým volantem. Deska téměř shodná s tou, kterou zaujala už Nubira. Jednou z markantních odlišností jsou ale čtyři kruhové, nikoli hranaté výdechy ventilace s kovovými obroučkami. Z hlediska volby materiálů a kvality dílenského zpracování je znát oproti korejským časům posun vpřed. Lacetti je kombík, se kterým si zájemce kupuje za slušnou cenu americkou značku. Není to ještě úplně ono, třeba řazení bylo v našem autě dost nepřesné, ale to už by chtěl člověk od levného auta příliš.

* CO NÁS ZKLAMALO Testovaný stroj neměl, navzdory krátké řadicí páce, příliš přesné řazení. Museli jsme často obtížně hledat rychlostní stupeň. TECHNICKÉ ÚDAJETyp vozu|pětidveřový kombík** |

 Objem válců1600 cm3  
 Max. výkon80 kW 
 Max. rychlost 187 km/hod
 Zrychlení 0-100 10,7
 Kufr 400/1410
 Spotřeba  7,8 l/100 km
 Cena (základ) 388 888 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče