Amazon zvyšuje náskok. Za nákupy na něj míří většina Američanů

02. září 2016, 12:08  -  Jonáš Kříž
02. září 2016, 12:08

„Amazon se pro zákazníky, kteří nakupují online, stal referenčním bodem,“ říká Jason Seeba, analytik agentury Bloombreach. Počet zákazníků, kteří na něm zahajují online nákupy, se podle Bloomreach oproti loňsku o 11 procent zvýšil. Tradiční e-shopy a internetové vyhledávače oproti tomu oslabily. Až 40 procent ze čtyř set oslovených zaměstnanců amerických konkurenčních firem se kvůli vzestupu Amazonu obává propouštění.

Podle aktuální studie analytické agentury Bloomreach specializující se na segment Big Data nazvané „State of Amazon“ (stav společnosti Amazon) provedené na reprezentativním vzorku dvou tisíc amerických spotřebitelů představuje Amazon první destinaci pro zahájení online nakupování pro více než polovinu (55 procent) zákazníků. „To v konečném důsledku neznamená, že na Amazonu skutečně nakoupí. Namísto toho porovnávají ceny a často pak nakoupí i u ostatních prodejců,“ říká analytik agentury Jason Seeba.

Konkurence slábne

Pro Amazon to meziročně znamená nárůst o 11 procent. Internetové vyhledávače si oproti němu vůči loňsku o 6 procent pohoršily. Nákup na internetu na nich podle studie zahajuje osmadvacet procent respondentů. Nejhůře ze srovnání podle Bloomreach vyšli ostatní specifičtí prodejci (e-shopy mimo Amazon). Zaznamenali propad a vyhledávání cílového zboží na nich zahajuje pouze 16 procent dotázaných.

Amazon experimentuje s pracovní dobou. Čtěte o tom:

Amazon vyzkouší 30hodinový pracovní týden

Sektor e-commerce (prodeje zboží online) by podle analytiků měl letos zaznamenat nárůst o 13 až 13,6 procenta. Celková hodnota zboží prodaného na internetu by se měla vyšplhat na 385 miliard dolarů.

Podle Bloomreach nahlédne během online nákupu na Amazon 9 z 10 amerických spotřebitelů a to i v případě, že zboží nejprve najdou jinde. Až 78 procent z nich pak uvádí, že tomu tak je často či téměř ve všech případech. Podobně to ale podle studie funguje i obráceně. Cenu produktu mimo Amazon zkontroluje 70 procent respondentů studie.

Konkurenční výhody? Inovace a osobní přístup

„Amazon provádí inovace mnohem rychleji než konkurence,“ sdělil agentuře Bloomberg analytik společnosti Cowen & Co. John Blackledge. Podle Jasona Seeba mohou za popularitu Amazonu rovněž dobré zkušenosti zákazníků a vysoká míra personalizace. Až 58 procent zákazníků v šetření agentury uvedlo, že se k Amazonu uchýlili na základě špatných zkušeností od konkurenčního obchodníka. Pro více než polovinu respondentů pak nákup na Amazonu představoval jejich nejlepší zkušenost s online nakupováním vůbec. Na druhé straně možnosti, že své peníze na Amazonu utratí za padělané zboží, se obává každý pátý z nich.

Sílící postavení Amazonu představuje špatné zprávy pro jeho konkurenci. 40 procent ze čtyř set dotázaných zaměstnanců velkých amerických maloobchodníků se podle Bloomreach v důsledku vzestupu Amazonu obává ztráty pracovního místa.


Z oblasti technologických firem a startupů čtěte více:

Uber chce globálně rozvážet jídlo. Vstoupí do více než dvacítky zemí

Bitva o třetí svět: Facebook maskuje rány jako charitu

Velká raketa, velké ambice. Bezos chce miliony lidí ve vesmíru


Mohlo by vás zajímat

Finance
6 tipů, jak co nejlevněji vyměnit peníze v zahraničí na dovolené
Kde všude můžete v Česku prohlásit: „Zaplatím to bitcoinem“
ČNB reguluje výši hypoték. Kolik mohou banky půjčovat v zahraničí?
Vyřizování dětského pasu nenechávejte na poslední chvíli. Rychlopas se prodraží.
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
Auta
Prohlédli jsme si nový Opel Grandland X. Jak prostorný je…
Škoda vyrobila už šest milionů Octavií
Na prodej je krásná Škoda 130 RS. Její cena vás ale pravděpodobně nepotěší
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid jezdí za 1,4 litru na 100 km
Škoda Citigo má i po faceliftu pořád co nabídnout (první jízdní dojmy)
Technologie
Facebook ovládá celý svět. Má již 2 miliardy uživatelů
Tip: Jak skrýt ikonu Windows Defenderu v oznamovací oblasti? [Windows 10]
Ve Windows Storu se objevil neoficiální, ale funkcemi nabitý klient pro Google Play Music
Objevily se těžní verze Radeonů Polaris. Na trh se vrací RX 470, někdy i s výstupy
Den D přišel. Evropská komise udělila Googlu rekordní pokutu 2,42 miliardy eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít