Alcatel: Zaměstnance frustrují konferenční hovory

17. srpna 2011, 12:30 - Profit, TZ
17. srpna 2011, 12:30

Studie ukázala, že zaměstnanci jsou frustrováni nedostatečnými nástroji pro vnitropodnikovou komunikaci: 74 % procent chce vyspělé nástroje pro pořádání virtuálních konferencí, chat a vzájemnou spolupráci včetně vnitropodnikových sociálních sítí. Nicméně pouze 33 procent zaměstnanců má takové nástroje k dispozici.

Foto: Alcatel - Lucent

Zaměstnanci chtějí udržet krok se současnými nároky na komunikaci, která již dávno nezahrnuje pouze telefonní hovory a e-mail. Od svých zaměstnavatelů požadují stále lepší a hlavně efektivnější pracovní vybavení, které jim pomůže zvládnout nové komunikační kanály, například virtuální konference, chat či vnitropodnikové sociální sítě.

Studie společnosti Alcatel-Lucent zjistila, že 74 procent zaměstnanců požaduje lepší nástroje pro komunikaci, protože se domnívá, že vyspělé komunikační technologie by mohly významně zvýšit jejich produktivitu práce a angažovanost pro firmu. Na druhou stranu pouze jedna třetina zaměstnanců (33 %) má k takovým vyspělým technologiím přístup (viz graf).

 

Mezi takové horké technologie patří například videokonference a takzvaná sjednocená komunikace, tedy integrace různých komunikačních kanálů – hovory, e-maily, SMS zprávy, sociální sítě – do jednoho komunikačního nástroje,“ říká Patrik Ort, odborník na komunikační technologie společnosti Alcatel-Lucent.

Průzkumu spokojenosti s komunikačními technologiemi ve firmě se letos v 51 zemích zúčastnilo 2000 zaměstnanců z oblasti vědomostní ekonomiky a 750 IT manažerů ze středně velkých a velkých firem. Respondenti z řad zaměstnanců byli požádáni, aby se podělili o své názory na využívání telekomunikačních technologií. IT manažeři odpovídali na otázky týkající se problémů spojených s implementací a podporou těchto vyspělých technologií.

Spolupráce podporuje produktivitu: zvládnout ji může být obtížné

Respondenti z řad zaměstnanců si stěžovali hlavně na nástroje pro virtuální porady (konference), které označovali jako nedostačující. „Poukazovali na to, že je zapotřebí intuitivnějších nástrojů pro spolupráci, které pracovníkům umožní sdílet své vědomosti efektivnějším způsobem,“ říká Patrik Ort.

Technologie a zaměstnanci (shrnutí):

74 % pracovníků věří, že vyspělé komunikační technologie podstatně zvyšují jejich produktivitu a pracovní zapojení

75 % uživatelů systémů jednotné komunikace tvrdí, že se podstatně či velmi výrazně zlepšila jejich produktivita

• 84% říká, že se zlepšilo i jejich pracovní nasazení.

74 % respondentů využívá chytré telefony

Více než polovina oslovených zaměstnanců vyjádřila přesvědčení, že komunikační kanály musí být lépe koordinované: „Pracovníci chtějí, aby konverzace mohla probíhat přes různá zařízení, média a aby mohla zahrnovat i širší skupiny lidí. Informace lze například šířit prostřednictvím vnitrofiremních chatů, sociální sítě či videokonferencí.

Není překvapením, že tři čtvrtiny oslovených zaměstnanců používají chytré telefony a téměř všechny firmy tyto platformy podporují. Díky těmto zařízením jsou totiž zaměstnanci lépe dosažitelní. „Pozornost nyní směřuje k technologiím, které umožní pohodlnější přístup k lidem a informacím na pracovišti,“ dodává Patrik Ort. Za hodné pozornosti proto respondenti označují především následující technologie: sjednocenou komunikaci, videokonference, chat a interní sociální sítě. „Společnosti, které začnou využívat tyto vyspělé systémy, budou mít obrovskou výhodu v oblasti produktivity,“ konstatuje Patrik Ort.

 

IT firmy si stěžují, že je stávající systémy brzdí

Vedení firem se snaží vyslyšet poptávku zaměstnanců po lepších komunikačních technologiích. Slibují si od toho zvýšení produktivity práce a budoucí provozní úspory: „57 procent manažerů dokonce uvedlo, že by dosáhli významných úspor, pokud by své stávající systémy nahradili sjednocujícím nástrojem. Ten by jim umožnil jednotně řídit všechny uživatele a poskytovat jim komunikaci a aplikace jako služby prostřednictvím různých zařízení,“ upozorňuje Patrik Ort.

Většímu rozmachu nových technologií ale mnohdy brání stará infrastruktura. Správa a řízení stále větších a složitějších sítí byly v průzkumu uváděny jako kritický problém.

Pouze 40 procent dotázaných manažerů se domnívá, že disponují rozumnými nástroji pro řízení kvality poskytovaných služeb a výkonu jednotlivých aplikací,“ uzavírá Patrik Ort, odborník na komunikační technologie společnosti Alcatel-Lucent.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery?…
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Technologie
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Člověk převlečený za sedadlo? Ito je při vývoji autonomních vozů potřeba
Změřte si rychlost internetu
Google nakonec koupí jen část HTC. Na Tchaj-wan za to pošle 1,1 miliardy dolarů
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít