aktuálně

21. srpna 2006, 00:00 - admin
21. srpna 2006, 00:00

Malé dopravce ohrožuje nafta Kontinuálně rostoucí ceny ropy a s tím související růst cen pohonných hmot způsobují největší starosti malým a středním dopravcům. Silná konkurence na trhu dopravních firem jim nedovoluje zahrnout zvýšené náklady způsobené zvyšováním cen pohonných hmot do svých sazeb za dopravní služby.

Malé dopravce ohrožuje nafta

Kontinuálně rostoucí ceny ropy a s tím související růst cen pohonných hmot způsobují největší starosti malým a středním dopravcům. Silná konkurence na trhu dopravních firem jim nedovoluje zahrnout zvýšené náklady způsobené zvyšováním cen pohonných hmot do svých sazeb za dopravní služby. „Hospodářské výsledky těchto firem se tak zhoršují a jejich existence začíná být ohrožena,“ varuje mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

Podle jeho slov je přitom drobných dopravců 80 procent ze všech podnikatelů v autodopravě. „Máme informace o tom, že zájem o zajišťování přepravy stále roste, proto by dopravci měli této situace využít a se zákazníky začít vyjednávání o zvýšení cen,“ doporučuje Felix.

Labe bude splavné až do Hamburku Od roku 2010 bude zajištěna splavnost Labe od českých hranic až do Hamburku. Počítá s tím společné prohlášení, které podepsaly české a německé ministerstvo dopravy. Na německém úseku Labe bude podle této dohody zajištěna plavební hloubka 1,60 metru z Geesthachtu u Hamburku do Drážďan a 1,50 metru z Drážďan do Schöny na českých hranicích. Garance minimální plavební hloubky v Německu tak do budoucna zajistí téměř celoroční splavnění Labe od Děčína až k přístavu Hamburk. Stejná minimální hloubka bude dosažena také na českém úseku labské vodní cesty poté, co se vybuduje plánovaný plavební stupeň v Děčíně. Na silnice půjde asi méně peněz**

Státní fond dopravní infrastruktury potřebuje v příštím roce na silniční a železniční stavby nejméně 59,5 miliardy korun. „I tak by na financování plánovaného rozsahu infrastruktury a na stavby, které jsou z části hrazeny z unijních fondů, chybělo 15 až 20 miliard,“ tvrdí ředitel fondu Pavel Švagr. Ministerstvo financí ale podle něj navrhuje fondu nižší rozpočet. Podle Švagra rezort původně přišel s limitem 42 miliard.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče