aktuálně

21. srpna 2006, 00:00 - admin
21. srpna 2006, 00:00

Malé dopravce ohrožuje nafta Kontinuálně rostoucí ceny ropy a s tím související růst cen pohonných hmot způsobují největší starosti malým a středním dopravcům. Silná konkurence na trhu dopravních firem jim nedovoluje zahrnout zvýšené náklady způsobené zvyšováním cen pohonných hmot do svých sazeb za dopravní služby.

Malé dopravce ohrožuje nafta

Kontinuálně rostoucí ceny ropy a s tím související růst cen pohonných hmot způsobují největší starosti malým a středním dopravcům. Silná konkurence na trhu dopravních firem jim nedovoluje zahrnout zvýšené náklady způsobené zvyšováním cen pohonných hmot do svých sazeb za dopravní služby. „Hospodářské výsledky těchto firem se tak zhoršují a jejich existence začíná být ohrožena,“ varuje mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

Podle jeho slov je přitom drobných dopravců 80 procent ze všech podnikatelů v autodopravě. „Máme informace o tom, že zájem o zajišťování přepravy stále roste, proto by dopravci měli této situace využít a se zákazníky začít vyjednávání o zvýšení cen,“ doporučuje Felix.

Labe bude splavné až do Hamburku Od roku 2010 bude zajištěna splavnost Labe od českých hranic až do Hamburku. Počítá s tím společné prohlášení, které podepsaly české a německé ministerstvo dopravy. Na německém úseku Labe bude podle této dohody zajištěna plavební hloubka 1,60 metru z Geesthachtu u Hamburku do Drážďan a 1,50 metru z Drážďan do Schöny na českých hranicích. Garance minimální plavební hloubky v Německu tak do budoucna zajistí téměř celoroční splavnění Labe od Děčína až k přístavu Hamburk. Stejná minimální hloubka bude dosažena také na českém úseku labské vodní cesty poté, co se vybuduje plánovaný plavební stupeň v Děčíně. Na silnice půjde asi méně peněz**

Státní fond dopravní infrastruktury potřebuje v příštím roce na silniční a železniční stavby nejméně 59,5 miliardy korun. „I tak by na financování plánovaného rozsahu infrastruktury a na stavby, které jsou z části hrazeny z unijních fondů, chybělo 15 až 20 miliard,“ tvrdí ředitel fondu Pavel Švagr. Ministerstvo financí ale podle něj navrhuje fondu nižší rozpočet. Podle Švagra rezort původně přišel s limitem 42 miliard.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni…
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Rolls-Royce dnes představí nový Phantom. Premiéru můžete sledovat živě
Technologie
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Ryzen 3 jde na trh, cenami míří pod Core i3. A konečně vychází i APU Bristol Ridge
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít