aktuálně

21. srpna 2006, 00:00 - admin
21. srpna 2006, 00:00

Malé dopravce ohrožuje nafta Kontinuálně rostoucí ceny ropy a s tím související růst cen pohonných hmot způsobují největší starosti malým a středním dopravcům. Silná konkurence na trhu dopravních firem jim nedovoluje zahrnout zvýšené náklady způsobené zvyšováním cen pohonných hmot do svých sazeb za dopravní služby.

Malé dopravce ohrožuje nafta

Kontinuálně rostoucí ceny ropy a s tím související růst cen pohonných hmot způsobují největší starosti malým a středním dopravcům. Silná konkurence na trhu dopravních firem jim nedovoluje zahrnout zvýšené náklady způsobené zvyšováním cen pohonných hmot do svých sazeb za dopravní služby. „Hospodářské výsledky těchto firem se tak zhoršují a jejich existence začíná být ohrožena,“ varuje mluvčí Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia Martin Felix.

Podle jeho slov je přitom drobných dopravců 80 procent ze všech podnikatelů v autodopravě. „Máme informace o tom, že zájem o zajišťování přepravy stále roste, proto by dopravci měli této situace využít a se zákazníky začít vyjednávání o zvýšení cen,“ doporučuje Felix.

Labe bude splavné až do Hamburku Od roku 2010 bude zajištěna splavnost Labe od českých hranic až do Hamburku. Počítá s tím společné prohlášení, které podepsaly české a německé ministerstvo dopravy. Na německém úseku Labe bude podle této dohody zajištěna plavební hloubka 1,60 metru z Geesthachtu u Hamburku do Drážďan a 1,50 metru z Drážďan do Schöny na českých hranicích. Garance minimální plavební hloubky v Německu tak do budoucna zajistí téměř celoroční splavnění Labe od Děčína až k přístavu Hamburk. Stejná minimální hloubka bude dosažena také na českém úseku labské vodní cesty poté, co se vybuduje plánovaný plavební stupeň v Děčíně. Na silnice půjde asi méně peněz**

Státní fond dopravní infrastruktury potřebuje v příštím roce na silniční a železniční stavby nejméně 59,5 miliardy korun. „I tak by na financování plánovaného rozsahu infrastruktury a na stavby, které jsou z části hrazeny z unijních fondů, chybělo 15 až 20 miliard,“ tvrdí ředitel fondu Pavel Švagr. Ministerstvo financí ale podle něj navrhuje fondu nižší rozpočet. Podle Švagra rezort původně přišel s limitem 42 miliard.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nová občanka rychle a bez problémů
Kdy máte v práci nárok na placené volno?
Volby 2017: vše, co potřebujete vědět
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Auta
Subaru S208 je rychlejší a ostřejší STI se silnějším…
Jak a kde zařídit výměnu řidičáku v roce 2017?
Vyberte nejlepší auta roku 2018 a vyhrajte ceny za 300 000 Kč
Socialistická auta, která byla (aspoň v něčem) lepší než ta „západní“
Land Rover míří také na silnice. Road Rover bude luxusní elektromobil
Technologie
Intel vydává Core i9-7980XE, i9-7960X a dobývá zpět trůn nejrychlejšího CPU pro PC
eBay u produktů zakázal vodoznaky. Chce krásné čisté fotky jako z katalogu
Twitter Lite pro Android si v Česku nezkusíte, můžete ale zamířit do prohlížeče
Cetin spustil mapu pokrytí VDSL. Řekne také, jestli vás brzy čeká zrychlování
Někteří lidé se ve Windows 8.1 nemohou přihlásit prostřednictvím účtu Microsoft
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít