Akciovku jsme měli za dva dny

31. července 2006, 00:00 - TOMÁŠ STINGL
31. července 2006, 00:00

JAROSLAV RICHTER, AZ FIN CONSULTING: Jaroslav Richter vede konzultační společnost AZ FIN Consulting. Již několikrát kupoval ready-made společnost. Metodu koupě firmy na klíč si velmi pochvaluje. * Co vás přivedlo k rychlé koupi předpřipravených společností? Koupil jsem takto šest nebo sedm firem.

JAROSLAV RICHTER, AZ FIN CONSULTING: Jaroslav Richter vede konzultační společnost AZ FIN Consulting. Již několikrát kupoval ready-made společnost. Metodu koupě firmy na klíč si velmi pochvaluje. Co vás přivedlo k rychlé koupi předpřipravených společností?

Koupil jsem takto šest nebo sedm firem. Nebyly určeny pro mě, pořizoval jsem je pro klienty. To jsou vesměs zahraniční investoři. Láká je zejména pohodlnost a rychlost, na peníze přitom nehledí. Cizinci většinou tuto službu využívají, když chtějí v Česku koupit nemovitost. Třeba Italové, kteří takto vlastní skoro celé pražské Vinohrady.

Jak v praxi nákup vypadá?

Otevřu si webové stránky některé z firem, která prodej ready-made společností nabízí. Tam už je rovnou k nahlédnutí seznam připravených společností, které jsou momentálně k dispozici. Vyberu si podle místa, kde chci, aby měla firma adresu. Třeba Ostravu. Pak prodejce zkontaktuji.

Jak rychle podle vašich zkušeností koupě probíhá?

Prodejce nám obvykle odpoví hned nebo do půl hodiny. Nejpozději do týdne se pak uskuteční setkání u notáře, kde se podepíší příslušné dokumenty, a je hotovo. Rekord jsem zatím zaznamenal, když jsme objednali firmu v pondělí odpoledne a ve středu jsme ji už přebírali.

Nemáte ale nedůvěru k prodejcům ready-made společností? Kde vzít jistotu, že na koupené firmě nevisí dluhy?

Nakupuji u jedné společnosti, která si za dobu existence získala seriózní renomé. A nikdy jsem neměl žádný problém. Ostatním podnikatelům bych také doporučil, aby si nejprve zajistili na prodejce dostatečné reference, než se do koupě ready-made firmy pustí. Mimochodem, úspěch těchto prodejců dosvědčuje, jak stát odkládá řešení problémů se zakládáním firem. Kdyby nebylo byrokratické hydry, tito prodejci by neměli zdaleka tolik zákazníků. Je to špatná vizitka státu.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče