Agenturní pracovník, přínos pro malou firmu

30. dubna 2013, 14:18 - Jiří Halbrštát, manažer ManpowerGroup
30. dubna 2013, 14:18

Zaměstnávání agenturních pracovníků je v nejistých dobách pro zaměstnavatele jednou z možností, jak reagovat na rychlé změny na trhu. V představách značné části lidí existuje rovnítko mezi agenturním zaměstnancem a pracovníkem u výrobního pásu. Zdaleka to však už není pravda, vysvětluje markletingový manažer ManpowerGroup Jiří Halbrštát.

Často jsou takto zaměstnáni například IT specialisté, technici, specialisté ve finančních oborech apod. Typickým zákazníkem pracovní agentury je společnost, která má velké sezonní výkyvy v produkci. Postupně si na tento způsob začínají zvykat i malé české firmy. Pro velké zaměstnavatele bývá služba komplexní. Organizujeme hromadné nábory v mnoha regionech, zajišťujeme svozové autobusy, staráme se o jejich mzdovou a personální agendu a další.

Pracujeme ale i pro malé firmy. Například pro jednu malou tiskárnu v Ústí nad Labem. Dva společníci si běžně vystačí sami. Získali ale nedávno velkou zakázku na tisk katalogů, které museli mít zkompletované a vyexpedované během jednoho týdne. Poslali jsme jim během několika hodin pět brigádníků, kteří kompletovali archy a skládali hotové brožury na palety.

Co funguje u malé tiskárny, to se dá aplikovat i v malé „garážové“ programátorské firmě. V posledních několika letech roste zájem o externí programátory, které si najme firma pouze na konkrétní projekt. Lidé z IT si rádi přivydělají vedle současného zaměstnání a jsou vděční, že mohou získat novou zkušenost. Práci ale aktivně nehledají. Jak je oslovit?

Vybudovat si databázi lidí v různých oborech je mravenčí práce. Znamená to neustálé procházení databází, sbírání kontaktů na LinkedIn a Facebooku, oslovování známých, zda nemají známé, kteří by se nám mohli hodit. Na to malý podnikatel nemá čas. Proto je agenturní zaměstnávání vhodnější pro malé firmy než pro ty velké. V továrně je tým personalistů, kteří se na toto specializují, ale podnikatel musí řešit zakázky, prodávat, organizovat, a ne trávit večery zadáváním inzerátů na internet.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče