Aerotaxi nemůže provozovat každý

14. ledna 2008, 00:00 - (mar)
14. ledna 2008, 00:00

Lidé cestují stále více, otevírají se hranice, firmy bohatnou a exportují, díky tomu profitují také firmy provozující aerotaxi. Speciálním odvětvím poskytování leteckých služeb je práce tzv. brokera.

Lidé cestují stále více, otevírají se hranice, firmy bohatnou a exportují, díky tomu profitují také firmy provozující aerotaxi. Speciálním odvětvím poskytování leteckých služeb je práce tzv. brokera.

K poskytování služeb brokera nestačí mít jen vlastní internetové stránky. „Obchod na internetu si může otevřít kdokoliv, ale poskytovat služby v letectví nemůže každý. Zásadní je se v letectví orientovat a vědět, na koho se obrátit. Jde také o pojištění exkluzivity servisu,“ říká Adam Bílek, majitel společnosti Prop-Jet. Budoucnost obchodů v aerotaxi vidí pozitivně. Jsou stabilní, protože lidé létají v průběhu celého roku – na podzim a v zimě za byznysem, přes léto na dovolené. Předpokládá také, že boom poptávky po aerotaxi teprve přijde.

Ladislav Rasl měl dlouho létání jako koníček. Před deseti léty jeho otec založil firmu zaměřenou na výcvik pilotů, leteckou školu a servisní práce. Aerotaxi začali provozovat v roce 2005, vlastní čtyři letadla. Jeho stroje nejčastěji létají k východním hranicím Ruska, na Ukrajinu, do Polska či Rumunska. „Častěji přepravujeme manažery zahraničních společností. Aerotaxi je pro ně obvyklejší formou přepravy než pro manažery českých firem,“ míní Rasl.

Nevýhodou tohoto podnikání jsou vysoké vstupní náklady, letadla stojí miliony. Výhodou zase je, že neztrácejí stářím na hodnotě tolik, jako například auta. „Po deseti letech letadlo prodáte jen s desetiprocentní ztrátou hodnoty,“ uvádí Rasl. Letadlo nestačí jen koupit a naučit se jej řídit. Obtížné je najít způsob, jak financovat provoz. „Musíte být sečtělým odborníkem, rozumět nejen létání, ale orientovat se i v ekonomice, umět si dobře prokalkulovat ceny a neprodělat,“ zdůrazňuje. Nejtěžší je v byznysu získat certifikát AOC pro přepravu osob. Licence zaručuje bezpečnost a kvalitu letu. „Musíte splnit velmi náročné požadavky úřadu pro letectví. Bez toho vzdušné taxíky provozovat nejde,“ přibližuje Rasl. Šance prosadit se i v tomto odvětví jistě existuje. Pokud podnikatel přinese na trh novou myšlenku, šanci má. Příkladem mohou být nízkonákladové letecké společnosti. Ty si našly vlastní specifickou cílovou skupinu. Také rodinná firma Raslových se snaží najít díru na trhu. „Na tomto oboru je hezké, že pracujete s chytrými lidmi a moderní technikou, navíc je letectví prestižní podnikatelský obor.“

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás…
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni dají minimálně 12 milionů
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Technologie
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít