Adam Purwin z PKP Cargo: Máme další velká želízka v ohni

11. června 2015, 07:19 - >sin
11. června 2015, 07:19

Nedávno zprivatizovaný polský dopravce PKP Cargo vyrazil na nákupy. První kořistí evropské železniční dvojky se stala tuzemská AWT. Její základna v Paskově má hrát klíčovou roli při dalším rozmachu skupiny. „AWT byla na našem seznamu vždy číslo jedna,“ říká předseda představenstva PKP Cargo Adam Purwin.

E15: Vyzdvihujete význam terminálu Paskov v Ostravě. Jak velké investice tam hodláte udělat a kolik budete investovat do AWT jako celku?

AWT už vnímáme jako součást skupiny. Ta hodlá například investovat do moderních lokomotiv stovky milionů eur. Stroje budou využívány v rámci celé skupiny, tedy i na českém trhu. Pokud jde o terminál Paskov, tak na začátku třetího čtvrtletí představíme plány týkající se všech 26 terminálů. Paskov má velký potenciál a pokud bude třeba, není problém sehnat peníze na investice.

E15: Zmínil jste nákupy vozidel. Je to šance i pro české výrobce?

Nová vozidla nakupujeme formou otevřených výběrových řízení. Tedy je to příležitost pro všechny.


Čtěte také: PKP Cargo chce po koupi české AWT propojit Balt s Jadranem


E15: Jednáte o dalších akvizicích v regionu? Pokud hovoříte o trojúhelníku mezi Baltským, Severním a Jaderským mořem, tak si vzpomínám na někdejší zájem AWT o chorvatské HŽ Cargo.

Vedeme několik jednání. Jelikož jsme ale společnost kotovaná na burze, nemohu být konkrétní. Ale ano, máme několik želízek v ohni, vedeme jednání. Jsme přitom vybíraví, akvizice musí dávat smysl a přesně zapadnout do potřeb skupiny. Navíc nákupy nejsou jediným způsobem, jak posílit naši přítomnost v regionu. Například se zmíněným HŽ Cargo jsme uzavřeli strategickou spolupráci, aniž by došlo k nákupu.

E15: Neuděláte z trojúhelníku čtverec a nezapojíte i Černé moře?

V této oblasti se necítíme příliš jistí, nemáme mnoho zkušeností s bulharským či rumunským trhem. Spíše se proto nyní soustředíme na trasy a trhy, kde už máme klienty a zavedené linky.

E15: Nákupem AWT jste získali i desítky kilometrů vleček, které obsluhují doly OKD i další průmyslové provozy na Ostravsku. Nestala se tak OKD plně závislá na vašich službách a cenách? Může OKD využít případně i jiného dopravce?

Zaprvé tento trh je regulovaný a my dodržujeme všechna pravidla, která na českém trhu platí. Zadruhé AWT je vázána smlouvami s OKD, které rozhodně nehodláme porušovat. Zatřetí pro byznys AWT je důležité dobré fungování OKD. Domnívám se, že žádným způsobem nedochází k nějakému zablokování. Nechceme nijak bránit rozvoji OKD.

E15: Zachováte značku AWT?

To ještě nevíme. Nyní se soustředíme na synergie všech procesů. Otázku značky budeme řešit, až se nastaví nějaký konečný tvar skupiny.


Čtěte také:

Polská PKP Cargo prý jedná o převzetí Unipetrol Doprava

PKP Cargo chce po koupi české AWT propojit Balt s Jadranem

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče