Aby reklamní předměty měly smysl!

22. dubna 2009, 14:00 - Podnikatelské centrum -nk-
22. dubna 2009, 14:00

Seznam reklamních předmětů je nekonečný – čepice, trička, hrnečky, podložky pod myš, kancelářské předměty a mnoho dalších. Zákazníci jsou však rok od roku náročnější. S levným dárkem už neuspějete tak jako kdysi. Dnes se cení hlavně kvalita a originální zpracování. Jaký tedy vybrat reklamní předmět, aby měl smysl?

Autor: Martin Siebert

Vystihnout osobnost

„Kvalitní dárek by měl především vystihnout osobnost obdarovávaného. Měli bychom dopředu vědět, komu je dárek určen, jaké emoce chceme vzbudit nebo jaký cíl dárkem sledujeme,“ vysvětluje Marie Kurdiovská, Marketing & Communication Volksbank CZ.

Má náš dárek překvapit, pobavit, nebo chceme obdarovanému poděkovat za spolupráci či loajalitu? Známe-li obdarovávaného dobře, je výběr vhodného dárku vždy jednodušší. Ať již jsou naším výběrem módní kožené rukavičky pro dámu, luxusní kožený pásek, cestovní zavazadlo či exkluzivní psací souprava pro pána nebo kvalitní dekantér pro milovníky vína, obdarovaný pozná, že dárek byl vybrán skutečně právě pro něj. „Při pořizování dárku bychom neměli podcenit ani kvalitní a vkusné balení, protože minimálně polovinu prvního dojmu tvoří právě námi zvolený obal,“ dodává Marie Kurdiovská.

Jak viditelné logo?

Dárek by měl firmu vždy prezentovat, takže nezbytnou součástí předmětu je její logo. Tím docílíte, aby obdarovaná osoba nezapomněla, od koho dárek dostala, a aby měla danou značku stále na očích. „Vždy se ujistěte, že logo vaší společnosti se bude na daru dobře vyjímat,“ připomíná Adriana Vrabcová, marketingová manažerka IMAX – Cinema City. Trochu oponuje Jan Matějka, marketingový manažer portálu Sprace.cz: „U všech dárkových předmětů zastávám především střídmost v brandingu. Ono se ne nadarmo říká: Jména hloupých na všech sloupích.“ Pravdou je, že mnoha obdarovaným je milejší dostat dárek neutrální, tedy s co nejméně viditelným logem firmy.

Pero univerzálním dárkem?

Uprostřed oceánu reklamních předmětů existuje jedna věc, která vždy patřila mezi nejoblíbenější dárky – pero. Proč asi? Psací potřeby potřebujeme téměř všichni a každý den. Tu si musíme napsat poznámku, tam zase podepisujeme smlouvu, vyplňujeme nějaký formulář. Pero je perfektní volbou pro každou příležitost. „Mějte vždy na paměti na prvním místě funkčnost a s ní spojenou kvalitu per – i za cenu větších výdajů. Sto kvalitních propisek, které něco vydrží, vám prokáže lepší službu než tisíc takových, jež přestanou psát po prvním použití,“ zdůrazňuje Jan Matějka, marketingový manažer portálu Sprace.cz.

„Značkové psací potřeby jsou hezké, praktické a na rozdíl od no name propisovaček představují určitou hodnotu a prestiž. Značkové pero je navíc dárkem velmi univerzálním, obdarovat jím je možné téměř každého. Ať se jedná o vysoce postaveného manažera či řadového zaměstnance, starce i mladíka, muže nebo ženu,“ podotýká Tomáš Černý, manažer B2B ACTIVA, spol. s r.o.

Vyberte sami**

„Všeobecně potěšit každého univerzálním dárkem je těžký úkol. Nejlepší dárek bývá ten, který si dotyčný vybere sám,“ připomíná Adriana Vrabcová, marketingová manažerka IMAX – Cinema City. Vzorovým příkladem mohou být třeba certifikované poukázky, například na „zážitky“. Dalším nápadům se přirozeně meze nekladou. Vhodným reklamním předmětem vždy kladně podtrhnete svoji image.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče