Aby kachna neztloustla

21. dubna 2009, 12:51 - redakce
21. dubna 2009, 12:51

(EURO 15/2009)

Reaguji na výroky generálního ředitele společnosti Orange Pavola Lančariče (EURO 15/2009). Nejsou pravdivé a společnost Telefónica O2 poškozují. Začne-li o vás hovořit konkurence, je dobré si uvědomit, kdo a proč mluví. Pokud Lančarič tvrdí, že Telefónica O2 je v Čechách levnější než na Slovensku, možná se snaží odpoutat pozornost od nevýhodných cen slovenského operátora Orange. Nedávno totiž slovenská média informovala, že jeho zákazníci platí za služby nejvíc v okolních státech (SME, 11. únor). Občas dostane klient v Rakousku za stejnou částku i sedmkrát více minut než na Slovensku. Z porovnaní nabídek operátora Orange vyplývá, že v Rakousku a Polsku jsou často výrazně levnější a výhodnější.
Pokud Lančarič říká, že se Telefónica O2 Slovakia na trhu zatím neprosadila, pravděpodobně ví, že opak je pravdou. O jejím úspěchu na Slovensku vypovídají čísla. Výnosy společnosti se v roce 2008 více než zdvojnásobily a v porovnaní s minulým rokem stouply o 138 procent. Počet aktivních zákazníků vzrostl loni na 325 tisíc, což představuje meziroční nárůst 18,7 procenta. Čistý přírůstek ve čtvrtém čtvrtletí 2008 představoval 48 tisíc aktivních zákazníků. Stále více do ní přicházejí i se svým telefonním číslem – nejvíce ze sítě Orange.
Nepravdivé je i tvrzení, že slovenskou pobočku financují čeští zákazníci. Je to stejné, jako by někdo prohlásil, že budovaní optické sítě Orange na Slovensku financují francouzští zákazníci tohoto operátora. Pravdou je, že zákazníci – ať už čeští, britští, němečtí nebo slovenští – platí jen za využívané služby.
Tvrdit, že fungovaní Telefónica O2 Slovakia připomíná staré časy, kdy Slovensko bylo dotované a řízené z Čech, je nemístné a urážlivé. Je to slovenský mobilní operátor, slovenská firma. Když jsme se ucházeli o licenci mobilního operátora, museli jsme garantovat dostatek zdrojů na masivní investice do rychlé výstavby sítě a infrastruktury. Jsme přesvědčeni, že tyto finanční prostředky na Slovensku jsou dobrou investicí. Podobně postupoval i francouzský Orange. Orange Slovensko by totiž sám finančně nezvládl nákladné vybudovaní optické sítě, kterou dle něj využívá jen asi desetina potenciálních zákazníků.

Martin Žabka, tiskový mluvčí Telefónica O2 Czech Republic

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče