Aby kachna neztloustla

21. dubna 2009, 12:51 - redakce
21. dubna 2009, 12:51

(EURO 15/2009)

Reaguji na výroky generálního ředitele společnosti Orange Pavola Lančariče (EURO 15/2009). Nejsou pravdivé a společnost Telefónica O2 poškozují. Začne-li o vás hovořit konkurence, je dobré si uvědomit, kdo a proč mluví. Pokud Lančarič tvrdí, že Telefónica O2 je v Čechách levnější než na Slovensku, možná se snaží odpoutat pozornost od nevýhodných cen slovenského operátora Orange. Nedávno totiž slovenská média informovala, že jeho zákazníci platí za služby nejvíc v okolních státech (SME, 11. únor). Občas dostane klient v Rakousku za stejnou částku i sedmkrát více minut než na Slovensku. Z porovnaní nabídek operátora Orange vyplývá, že v Rakousku a Polsku jsou často výrazně levnější a výhodnější.
Pokud Lančarič říká, že se Telefónica O2 Slovakia na trhu zatím neprosadila, pravděpodobně ví, že opak je pravdou. O jejím úspěchu na Slovensku vypovídají čísla. Výnosy společnosti se v roce 2008 více než zdvojnásobily a v porovnaní s minulým rokem stouply o 138 procent. Počet aktivních zákazníků vzrostl loni na 325 tisíc, což představuje meziroční nárůst 18,7 procenta. Čistý přírůstek ve čtvrtém čtvrtletí 2008 představoval 48 tisíc aktivních zákazníků. Stále více do ní přicházejí i se svým telefonním číslem – nejvíce ze sítě Orange.
Nepravdivé je i tvrzení, že slovenskou pobočku financují čeští zákazníci. Je to stejné, jako by někdo prohlásil, že budovaní optické sítě Orange na Slovensku financují francouzští zákazníci tohoto operátora. Pravdou je, že zákazníci – ať už čeští, britští, němečtí nebo slovenští – platí jen za využívané služby.
Tvrdit, že fungovaní Telefónica O2 Slovakia připomíná staré časy, kdy Slovensko bylo dotované a řízené z Čech, je nemístné a urážlivé. Je to slovenský mobilní operátor, slovenská firma. Když jsme se ucházeli o licenci mobilního operátora, museli jsme garantovat dostatek zdrojů na masivní investice do rychlé výstavby sítě a infrastruktury. Jsme přesvědčeni, že tyto finanční prostředky na Slovensku jsou dobrou investicí. Podobně postupoval i francouzský Orange. Orange Slovensko by totiž sám finančně nezvládl nákladné vybudovaní optické sítě, kterou dle něj využívá jen asi desetina potenciálních zákazníků.

Martin Žabka, tiskový mluvčí Telefónica O2 Czech Republic

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Papíry jsme jim nevytiskli aneb o reálném založení chovné stanice
Připojištění na dovolenou? Nutnost nebo zbytečnost?
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Auta
Evropská komise vyšetřuje BMW, Mercedes a VW kvůli údajnému…
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start plánuje na rok 2019
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Technologie
AMD se díky kryptotěžařům a Ryzenu dostalo v druhém čtvrtletí do zisku – tedy skoro
Objevily se výsledky Radeonů RX Vega v 3DMarku. Start prodejů přesně za dva týdny?
Skype 5.4 pro Linux přidává podporu pro skupinové videohovory
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít