Menu Zavřít

Abeceda při balení zboží

11. 8. 2003
Autor: Euro.cz

Zabalení zboží je nejen pozorností prodavače k zákazníkovi, nýbrž jeho povinností! Vystříhejte se přehození zboží při balení! Postavit k balicímu stolu neškolené výpomocné síly znamená podceňovati důležitost tohoto posledního článku ve styku se zákazníky.

Inspirace z I. republiky

BRAND24

Přepočítejte a zkontrolujte obnosy na pokladničním lístku a srovnejte je s baleným zbožím. Motouz a papír stojí peníze a proto je odměřujte tak, aby velikostí a délkou odpovídaly pokud možno přesně velikosti a množství zboží. Balicí potřeby jako papír, sáčky, motouz atd. připravte si již ráno v dostatečném množství na celý den. Zboží balte tak, aby balíček byl zavázán nejen rychle, nýbrž i vzhledně. Upravte balíček zákazníkovi tak, aby jej mohl nésti co nejpohodlněji. Větší balík nechte dopravit zdarma do jeho bytu. Nezapomeňte ke zboží přibalit propagační tiskopisy! Neházejte s hotovými balíčky jako s bezcennou věcí, nýbrž je klaďte na stůl vždy opatrně. Nevydejte zboží dříve, dokud nemáte v ruce pokladniční bloček od zákazníka. Zabalené zboží předávejte zákazníkovi vždy zdvořile a s přátelským úsměvem. Na každý balíček do úschovy vydejte potvrzenku, i když zákazník vám řekne, že si jej vyzvedne za chvíli; při výměně personálu dochází pak k nedorozumění. Odpovědnost za chyby, učiněné při balení zboží, přidělte určité osobě, která bude dohlížeti na správný postup při balení. Pokladniční lístek, který zákazníkovi předáváte se zbožím, má býti pro něho zárukou, že zboží mu bylo předáno v největším pořádku. Adresy zákazníků k dodání zboží značte čitelně a přesně, aby jim bylo dodáno správně a co nejrychleji.

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).