100 nejhodnotnějších značek světa stojí celkem dva biliony dolarů

30. dubna 2009, 00:00 - <a href="http://www.nasepenize.cz">NašePeníze.cz</a>
30. dubna 2009, 00:00

Většina značek si i přes současnou ekonomickou situaci udržela svoji hodnotu. Celková hodnota prvních 100 značek je 1,95 bilionu dolarů (oproti loňsku je nepatrný nárůst o 1,7%). Jedničkou je opět Google, Microsoft je druhý a Coca Cola postoupila poprvé na třetí stupeň.

Autor: ČTK

Žebříček BrandZ Top 100 měří hodnotu značek v dolarech a tato výsledná hodnota je kombinací finanční hodnoty značky v kombinaci s marketingovým výzkumem jejích spotřebitelů a B2B uživatelů ze studie Millward Brown BrandZ - nejrozsáhlejší studie „Brand Equity“ na světě.

„V současné celosvětově nepříznivé ekonomické situaci, kdy hodnota mnoha společností neudržitelně klesá, se značka stává ještě důležitější než kdy před tím, protože může firmě pomoci přestát těžké a nestabilní časy,“ řekla CEO společnosti Millward Brown Optimor - Joanna Seddon. „Ti, kdo nadále investují do budování značky, si zároveň budují lepší pozici pro její budoucí růst, v okamžiku, kdy se ekonomická situace začne zlepšovat, na rozdíl od těch značek, které tak nečiní, nebo tyto výdaje dokonce snižují.“

V letošním roce vstoupilo do elitní stovky celkem 15 nových značek. Pampers je nováčkem na stupni č. 31, následuje Nintendo (č.32) a Visa (č.36).

Na asijském konitnentu vládne značkám trojka firem China Mobile, ICBC, a Toyota. V Evropě ovládla přední místa firma Vodafone, Nokia a BMW. Amerika si drří na předních pozicích firmy které vedou celý žebříček a to Google, Microsoft i Coca-Cola.

Nejobdivovanější firmou v Česku je společnost Škoda Auto, která zvítězila v české anketě 11. ročníku Czech Top 100 za rok 2009. Druhé místo obsadila energetická společnost ČEZ, která loni zvítězila. Třetí místo obsadil autobusový dopravce Student Agency.

Celý žebříček

Z celého žebříčku je také možno odvodit několik základních ekonomických trendů.

Hodnota - značkám, které představují dobrý poměr kvality a ceny, se daří dobře, přičemž kvalita i cena jsou stejně důležité. Například Wal-Mart si polepšil o 19%, ALDI (+49%) a Auchan (+48%). H&M s nárůstem o 8% je jedničkou v kategorii oblečení.

Dopřát si - lidé si dopřejí své malé neřesti a slabůstky, i když je jejich osobní nebo rodinný rozpočet napjatý. Značky jako MCDonalds (+34%), Marlboro (+33%) nebo Budweiser (+23%) si zatím stojí velmi dobře.

Více na NašePeníze.cz.

Mohlo by vás zajímat

Další videa z Euro TV
  • Petr Čáp z GO parking: Jsme více než parkoviště

  • Krátké povídání s Dlouhým Vladimírem

  • Jiří Grund: Za předražené ceny mobilních tarifů mohou…

  • Firma s hypotékami za 22 miliard

  • Nejnadějnější český export: STRV vyvíjí z Prahy aplikace…

  • Petr Zahradník v Euro TV: Evropa se změní, brzo a hodně

  • Martin Komárek: Už nebudu klukem z plakátu

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

Hry pro příležitostné hráče
Zavřít