Miliardový padák pro Marissu? Už aby to bylo

Daniel Deyl 03. května 2016, 14:45  -  Daniel Deyl
03. května 2016, 14:45

Generální ředitelka americké internetové společnosti Yahoo! Marissa Mayerová obdrží odstupné 55 milionů dolarů, pokud přijde o místo. Pro firmu by to byly dobře investované peníze.

Yahoo Inc. zaplatí Marisse Mayerové v přepočtu přes 1,3 miliardy korun, pokud se stane, že CEO bude muset odejít, až se nad Yahoo, kdysi firmu aspirující na přídomek „gigant“, kdosi smiluje a její trosky převezme. Na první pohled to vypadá jako hodně peněz; ve skutečnosti je však každý cent vynaložený na odchod Marissy Mayerové dobře vynaložený.

Mayerová si v loňském roce vydělala 36 milionů dolarů. To je sice méně než 42 milionů v roce 2014, ale i tak není špatné probouzet se každé ráno o skoro sto tisíc dolarů bohatší - zejména pokud vaše práce spočívá v tom, že svého bohatého zaměstnavatele pomalu likvidujete.

A o tom není sporu. V letošním prvním čtvrtletí vykázala firma čistou ztrátu 99 milionů dolarů a její tržby se meziročně propadly o 11 procent na 1,1 miliardy dolarů. V příjmech z reklamy ji předhonily nejen Google a Facebook, nýbrž i kulhající Twitter. Firma také nedávno vyzvala potenciální zájemce k předložení předběžných nabídek na její základní internetové aktivity (především webový vyhledávač a elektronickou poštu) i na asijská aktiva.

Mayerová na tom má svůj nezanedbatelný podíl, ačkoli i kritici uznávají, že její role rozhodně nebyla lehká. V roce 2012 přišla z Googlu coby spasitelka firmy, které zjevně ujel vlak, zejména v mobilním prostředí. Popsala svoji strategii ve čtyřech bodech: „lidé, produkty, návštěvnost, příjmy“. Několik kvalitních lidí skutečně zprvu najala - ale ti už jsou dnes do jednoho pryč, o produktech, návštěvnosti a příjmech nemluvě.

Panovačná i nerozhodná

Vinu na tom nese podle insiderů (které v tom smyslu cituje například časopis Forbes) především její styl - panovačný, plný neochoty naslouchat, rozhodování v konkrétních jednotlivostech bez zjevného odůvodnění a naopak nerozhodnost stran strategie, sklon k mrhání časem v podobě mikromanagementu - na co si vzpomenete. Výsledkem například je, že Yahoo Mail klesl v žebříčku nejlepších služeb/aplikací z prvního na 84. místo.

Uživatelskou zkušenost za poslední čtyři roky lze nejlépe popsat jako horror: interní vyhledávání nefunguje, interface se mění snad každý měsíc, stránka je pomalá, nepřehledná a diktuje uživateli, co může a co ne, zcela nepředvídatelným způsobem (jako Marissa sama). A aby bylo jasno, v řečeném žebříčku žádná jiná položka od Yahoo nefiguruje.

Viděno tímto úhlem není pětapadesát milionů dolarů na zastavení zkázonosné šéfové cena nijak přemrštěná.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Opět na scéně. Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry. Překvapením nebude ani jedna
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Technologie
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít