Zázračný Elefant

20. října 2014, 00:00 - Martin Pinkas; Tomáš Jeník
20. října 2014, 00:00

Panamera S E-Hybrid mohla vyhrát první ligu hybridních aut, kdyby nevážila jako tank

Při čtení specifikací působí luxusní čtyřdveřové kupé Porsche Panamera S E-Hybrid jako zjevení. Více než dvoutunové auto, které zrychlí na stovku za 5,5 vteřiny, rozjede se na 270 km/h, a přitom spolyká jenom 3,1 litru na sto kilometrů a do vzduchu vypustí pouhých 71 gramů CO2. Praxe je o něco střízlivější, ale stále působivá.

Auto jsme testovali za plného provozu v dopoledních hodinách ve Stuttgartu. Město bylo solidně ucpané a celou dobu lilo. Automobilka udává při využití pouze elektrického pohonu dojezd okolo 36 kilometrů. My ujeli dokonce 37, ovšem s vypnutou klimatizací a vším elektrickým, co se dalo. S pomalým rozjížděním a rychlostí 30 až 50 km/h jsme se ploužili městem. A přitahovali směs nechápavých a naštvaných pohledů ostatních řidičů, kteří jaksi nemohli pobrat, jak někdo s takovým autem může takhle brzdit už tak zoufalou dopravu. Panamera přitom dokáže být velice živá. Jenom musíte přepnout ze standardního módu E-power na Hybrid nebo ještě lépe Sport. To se pak naplno probere přeplňovaný třílitrový šestiválec a hybridní Panamera vystřelí vpřed jako… jako jakákoli jiná Panamera. Oproti předchozí generaci hybridů od Porsche je S E-Hybrid řádově lepší. Zdvojnásobila se kapacita baterií, které se nově navíc dají dobíjet z klasické zásuvky. Panameru tedy můžete v garáži píchnout třeba vedle robotické sekačky a za tři až čtyři hodiny s plnou „nádrží“ zase vyrazit na ekologickou projížďku.

Povedl se také facelift – hlavně přední světla a prolis na bocích –, který novou generaci vozů Panamera posouvá z úrovně „šeredná“ vzhůru do kategorie „nehezká“.

Každopádně je to porsche s rozpoznatelnými odkazy na neslavnější model 911, a když si dokázala stará Panamera najít zákazníky, nová to může mít jenom snazší.

Při testování jsme narazili vlastně jenom na dva neduhy. Prvním je opravdu vysoká hmotnost, která se s elektrickým pohonem (byť vlastně jen přídavným) jen těžko snáší.

Mimochodem, nemotornost daná vysokou váhou byla největší slabinou už prvního hybridu, který vyšel z dílny Porsche – stíhače tanků Elefant. Druhou a vážnější vadou na kráse jsou překvapivě měkké brzdy. I lehčí Macan je při brzdění mnohem ostřejší, což v člověku vzbuzuje pocit, že má auto pod kontrolou, i když jede opravdu rychle. Na druhé straně s novou hybridní Panamerou asi máte jezdit ekologicky, pomalu a hlavně po městě, takže se nemusíte bát, že byste nedobrzdili. l

O autorovi| Martin Pinkas • pinkas@mf.cz, Tomáš Jeník • jenikt@mf.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry.…
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Technologie
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít