Zaměřeno na pracovní prostředí

11. dubna 2016, 00:00 -
11. dubna 2016, 00:00

Cítí-li klient odpovídající péči, nemá důvod se po konci nájemní smlouvy stěhovat jinam, říká country manager IMMOFINANZ Karel Bor

Zájem o komerční reality v Česku vloni nebývale vzrostl. Přispívají k tomu i rakouští developeři a jedním z nejvýznamnějších je skupina IMMOFINANZ, která ve střední a východní Evropě spravuje čtyři stovky objektů v hodnotě 6,2 miliardy eur. „Přímo v Česku vlastníme řadu nemovitostí o celkové ploše 180 tisíc metrů čtverečních, soustřeďujeme se hlavně na kancelářské prostory,“ vysvětluje Karel Bor, country manager IMMOFINANZ pro Českou republiku, s tím, že kromě kancelářských budov má společnost ve svém tuzemském portfoliu i dvě obchodní centra a síť regionálních nákupních parků pod značkou STOP. SHOP.

Atraktivní Nové Město

Vloni se tuzemské portfolio IMMOFINANZ rozrostlo o tři nové projekty v centru Prahy. Jedná se o objekty v ulicích Jungmannova, Na Příkopě a Jindřišská s rozlohou nabízené kancelářské plochy 18 tisíc metrů čtverečních. „Jde o butikové objekty špičkové kvality, kde se nám dobře podařilo skloubit hodnotnou historickou architekturu s novostavbou a moderními technologiemi,“ popisuje Bor a dodává, že IMMOFINANZ dokázal pro tyto objekty rychle najít nájemce. „V projektu Jindřišská 16 jsme například přivítali auditorskou společnost Grant Thorton, poskytovatele služeb v oblasti náboru zaměstnanců CPL Jobs a advokátní kancelář Schönherr. Kanceláře Jungmannova 15 přilákaly aerolinky Korean Air a zprostředkovatele práce, společnost Randstad. V domě Na Příkopě 14 zase vznikne pod značkou Hamleys největší hračkářství v kontinentální Evropě,“ pochvaluje si Bor a doplňuje, že například objekt Jindřišská 16 je rok po otevření ze tří čtvrtin pronajat.

Odpovídající péče

Jednou z příčin, proč byl IMMOFINANZ vloni úspěšný v lákání nových nájemců, je rozšíření českého týmu o další obchodníky i techniky. „Díky tomu jsme začali aktivněji nabízet naše projekty a také se nám podařilo zlepšit vztahy se stávajícími klienty. Cítí-li klient odpovídající péči, nemá důvod se po konci nájemní smlouvy stěhovat jinam. I proto máme klienty, kteří jsou u nás 15 let,“ vysvětluje Bor.

IMMOFINANZ se přitom vloni dařilo i u kancelářských objektů ležících mimo centrum Prahy. Dobrým příkladem je budova Prague Office Park v pražských Stodůlkách.

„Přestože jde o objekt dále od metra, tak zde aktuální obsazenost přesahuje 80 procent a roste. Podařilo se nám sem přitáhnout obchodní firmy, pro které je zajímavé dobré napojení na silniční síť,“ říká Bor. Dalším úspěšným loňským obchodem IMMOFINANZ bylo prodloužení smlouvy s telekomunikačním operátorem O2, kterému IMMOFINANZ v objektu BB Centrum Gamma pronajímá přibližně 30 tisíc metrů čtverečních.

Poskytovatel služeb

Za posledními úspěchy IMMOFINANZ v Česku nestojí jen rozšíření českého týmu, ale i změna filozofie. „Měníme se z klasického pronajímatele na poskytovatele služeb. Dnes si firmy nepronajímají kanceláře, ale určité pracovní prostředí,“ říká Bor a doplňuje, že IMMOFINANZ samozřejmě neupouští od standardních povinností pronajímatele budovy, ale poskytuje i řadu dodatečných benefitů. „Především se snažíme do každého objektu dostat nějaké občerstvení či restauraci, aby se zaměstnanci našich klientů měli možnost najíst přímo v budově. A dle skladby nájemců poskytujeme i další služby,“ říká Bor s tím, že dnes IMMOFINANZ v nových objektech standardně nabízí parkování pro kola, sprchy či šatny.

Zaměřeno na pracovní prostředí Případné další benefity závisejí na poloze objektu. „U budov v centru města lákání některých služeb nemá smysl, ale u projektů na okraji Prahy nebo Brna je velmi zajímavé dostat do objektu například čistírnu, kadeřnictví či prodejnu tisku,“ popisuje Bor. Důležitost kvality pracovního místa vnímají i samotní nájemci. „Firmy často analyzují, co jejich zaměstnancům vyhovuje, a tomu pak přizpůsobují pracovní prostředí. Objevují se tak kanceláře s velkou kuchyní, odpočinkovou a relaxační zónou či hernou. Zde lidé pokračují v práci, ale v jiném prostředí. Vznikají i jakési,telefonní budky‘ pro soukromé hovory,“ objasňuje Bor a dodává, že v tomto duchu bude IMMOFINANZ rekonstruovat své pražské objekty Pankrác House a Vinice. „Zde potlačíme funkci recepce, přes kterou projde maximálně pět procent lidí navštěvujících objekt. Místo recepce vznikne kavárna s Wi-Fi, zásuvkami a obsluhou nabízející základní občerstvení. Navíc, když to půjde, rádi v objektu vytvoříme střešní terasu či zahradu před vchodem,“ říká Bor a dodává, že právě kvalita pracovního prostředí je velmi důležitá při lákání talentovaných zaměstnanců. „I proto připravujeme v našich stávajících objektech průzkumy, o jaké služby by byl zájem, a ty zde pak vybudujeme. Nová generace zaměstnanců je totiž náročnější a kvalita pracovního prostředí bude rozhodující. Současní mladí lidé nechtějí jen chodit do práce, chtějí se bavit a práci si užívat,“ uzavírá Bor.

Měníme se z klasického pronajímatele na poskytovatele služeb. Dnes si firmy nepronajímají kanceláře, ale určité pracovní prostředí.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
BMW X5 M a X6 M přicházejí v absolutně černé edici Black Fire
Lada ukázala sériovou Vestu SW a Vestu Cross. Nová kombi vypadají opravdu dobře
Mapy.cz potkala největší změna za 10 let. Takhle teď vypadají
Technologie
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Microsoft uvolnil dávku oprav pro Windows, které se někteří smí vyhnout
Další kousek skládačky. Amazon spustil český Markeplace
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít