Zákon o investičních fondech může zasáhnout i developery

Petra Pelantová, Euro 02. září 2013, 09:11
02. září 2013, 09:11

Na trh prý přiláká miliardy korun a po vzoru Lucemburska či Švýcarska vytvoří z Česka atraktivní centrum evropských finančních fondů. Řeč je o novém zákoně o investičních společnostech a investičních fondech (ZISIF). Platit začal před pár dny. Za zmínku ovšem stojí, zda nebude komplikovat život některým hráčům na trhu, jak tvrdí jeho kritici.

Zákon kromě četných novinek, jež investoři chválí, přináší také ne právě zanedbatelná omezení. Regulace se bude týkat více subjektů. Navíc nemusí být zcela jasné, koho zasáhne a kdo se například bude muset nově registrovat u České národní banky.

„Výklad může být hodně široký. Regulace se může dotknout řady firem, holdingovými společnostmi počínaje a developery konče,“ uvedl expert na právo kapitálového trhu Vlastimil Pihera z advokátní kanceláře Kocián Šolc Balaštík.

Někdy povolení, jindy registrace
Každému, kdo spravuje majetek více než jednoho investora podle určené investiční strategie a za účelem společného investování, ukládá zákon o investičních fondech, že se musí buď registrovat u ČNB, anebo od ní musí mít povolení – a to ať už jde o korporátní investice, investice do nemovitostí nebo do čehokoli jiného. Zda je třeba povolení či stačí registrace, závisí na objemu majetku. Přesahuje-li sto milionů eur, v některých případech 500 milionů eur, vyžaduje legislativa povolení ČNB, je-li to méně, postačí registrace.

Celý článek čtěte v aktuálním vydání týdeníku Euro


Čtěte také:

Rusnok mluví o novém „daňovém tunelu“. Zaměří se na investiční fondy

Pokémoni jako Facebook Vladan Gallistl

Musíte si přečíst

Britský designér navrhl superjachtu. Má kino i…

Dovolená za půl milionu: kam létají čeští boháči?

Jean Pisani-Ferry: Proč voliči ignorují experty?

Haselhoffův Knightrider může být realitou. Postaví ho…

Je golf v Česku drahý? Ano, je

Útok v Mnichově: policie uvádí deset obětí

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa