Za pálivým Sečuánem

19. listopadu 2012, 00:00 - Jakub Křešnička
19. listopadu 2012, 00:00

Podle našich ekonomických výsledků krize v turistickém ruchu neexistuje, tvrdí šéf cestovní kanceláře China Tours, zaměřené na poznávací cesty do Asie

Cestovní kancelář China Tours vznikla v roce 2001. Začínala jako úzce specializovaná na Čínu, ale svoji působnost později rozšířila na prakticky celou Asii. Kromě poznávacích zájezdů pořádá také například speciální výlety za silvestrem, jejichž cena začíná na 22 tisících korun. V nabídce se ovšem najdou i zájezdy v ceně pohybující se okolo stovky tisíc. China Tours navíc dokáže ušít klientům skupinovou dovolenou „na klíč“ a omezení si příliš nedává. Byť pro společnosti podnikající v oblasti turistického ruchu nejsou poslední tři roky zrovna nejjednodušší, China Tours nemá s prodeji problém, říká ředitel a zakladatel cestovní kanceláře Miloš Podpěra.

China Tours má na kontě řadu ocenění.

Pravidelně se umisťuje mezi nejlepšími touroperátory v anketě TTG Travel Awards a její katalog končí na stupních vítězů v soutěži na veletrhu Holiday World od roku 2007.

Pořádáte zájezdy do třiceti destinací v Asii. Které jsou mezi Čechy nejpopulárnější?

Jednoznačně Čína a Tibet, to jsou první destinace, se kterými jsme před více než jedenácti lety vstoupili na trh. Ale ostatní regiony je rychle dohánějí, především Indie. Nemohu nepřipomenout také pěkně rostoucí jihovýchodní Asii, zejména Kambodžu, Vietnam a Indonésii.

Nemají Češi problémy se získáváním víz, vzhledem k citlivosti Číny mimo jiné na politickou podporu dalajlamy a nezávislosti Tibetu?

Pokud jsou dodrženy všechny víceméně standardní formality, nemají naši klienti žádný problém se získáváním čínských víz.

Nabízíte i takzvané průřezové zájezdy po více zemích. Jak takový výlet vypadá a liší se nějak cenově od zájezdu do jedné destinace?

Asi nejúspěšnější naší cestou tohoto druhu je Čínou a Tibetem do Indie, při níž naši klienti mohou navštívit čtyři různé kultury během tří týdnů, ve zkrácené variantě i během patnácti dnů. Cena takových zájezdů se nijak zásadně neliší od tradičních. Jejich obliba asi souvisí se „smrští“ zážitků a unikátních míst, často ze seznamu UNESCO.

Pořádáte i zájezdy podle požadavků klientů, co nejzvláštnějšího po vás turisté chtěli? A existují přání, která zatím nemůžete splnit?

Asii známe dobře, máme tam i spolehlivé partnery, a tak si v Asii troufneme uspořádat téměř cokoli. Kromě tradičních cílů či programů jsme cestovali s klienty za čajem, zatměním Slunce, rozestavěnými mrakodrapy, náboženskými obřady, esperantistickým kongresem, kurzy thajských či čínských masáží… Na nějaká omezení jsme zatím při plnění požadavků nenarazili, ale určitě existují. A pak taky existují naše vnitřní etická omezení. Nikdy, opravdu nikdy nebudeme pořádat cesty, které nebudou mít respekt ke kultuře či přírodě navštívené země, například lovecké zájezdy nebo sexuální turistiku.

Jaký dopad měla na poptávku po vašich službách loňská tragédie ve Fukušimě?

Zbrzdilo to slibně se rozvíjející cesty do Japonska.

V letošním roce pozorujeme jisté oživení a doufáme, že bude pokračovat. Japonsko máme díky tamějšímu spolupracovníkovi připravené velmi pěkně.

Jak se vyvíjejí finanční výsledky vaší společnosti? Projevuje se nějak krize v poptávce po poznávacích turistických zájezdech?

Měřeno našimi ekonomickými čísly krize neexistuje. V období mírného, ale trvalého poklesu trhu zahraničních zájezdů posledních tří let jsou naše výsledky velmi vyrovnané, v žádném případě neklesají.

Jaké novinky chystáte pro nadcházející sezonu? Celou Asii již máme pokrytou tradičními poznávacími zájezdy, tady už můžeme jen pilovat programy. Novinky postupně přidáváme v oblasti kratších „speciálek“, v poslední době jsou to gurmánské zájezdy, které klasické poznávání doplňují detailním kulinářským. V letošním roce je to konkrétně cesta Pálivý Sečuán a rafinovaný Kanton.

l

O autorovi| Jakub Křešnička • kresnicka@mf.cz

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče