Z byznysu do politiky a zase zpátky

03. prosince 2012, 00:00 -
03. prosince 2012, 00:00

Příběh manažera

Mirek Topolánek svůj výlet do politiky považuje za životní omyl. Přestože došel až na vrchol, vyhrál s ODS volby a stal se premiérem, byť s nejtěsnější stojedničkovou většinou, dnes říká: „Stálo mě to hodně peněz a byla to velká chyba. Já jsem své podnikání opustil kvůli politice a nyní politiku kvůli byznysu. A opět absolutně. Bez jakéhokoli vedlejšího úmyslu a bez větiček nikdy neříkej nikdy.“

Asi se najde dost těch, kteří s tím, že byla chyba, že Topolánek vstoupil do politiky, budou souhlasit. Byť s ním nesouhlasí v ničem jiném. Ani jeho nepřátelé ovšem nemohou popřít jeho politický talent.

Dnes má kromě rodiny tři pilíře svých aktivit. Zaprvé učí na Vysoké škole ekonomické ekonomii veřejného sektoru s docentem Jiřím Schwarzem. Další Topolánkovou aktivitou je předsednictví v Teplárenském sdružení, což je tak trochu politická a lobbistická činnost a představuje i spojnici s jeho širším zájmem o energetiku. Tím by se ale těžko uživil. Hlavním povoláním je mu vedení společnosti VAE Controls. Je to vlastně návrat do jedné z dceřiných společností skupiny, která mu kdysi patřila. Nyní je ale vlastnicky jinde. Jde o jednu z největších českých inženýrských společností, která zaměstnává 450 inženýrů a techniků, dosahuje ročního obratu kolem 65 milionů eur, a to z osmdesáti procent exportem. Firma zajišťuje komplexní výstavbu a rekonstrukce skladů, terminálů produktovodů pro manipulaci s ropnými produkty a dodává řídicí systémy technologií ve vodárenství, petrochemii a energetice.

Vzhledem k tomu se expremiér velmi dobře orientuje v petrochemickém průmyslu a cestuje po světě. Předmětem jeho zájmu jsou pak celkem logicky Rusko a státy Středního východu.

„Daří se nám dobře, ale to, že EU má a bude mít problémy, cítíme také. Čím dál tím méně jsme schopni exportovat zboží z Česka. Je velký problém dát dohromady investiční celek. Dnes nakupujeme jeho části mnohem levněji venku než zde a nad tím se také musíme zamýšlet.

Zda naše náklady jsou stále ještě komparativní výhodou, jak se zde roky traduje,“ uzavírá Topolánek.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít