Vodafone si nás získal korektním a férovým přístupem

14. července 2014, 00:00 -
14. července 2014, 00:00

Do Kyšic na Kladensku, kde sídlí výrobce přírodní bylinné kosmetiky společnost Ryor, je z Prahy poměrně příjemná cesta. Se šéfem jejich IT oddělení Tomášem Horákem jsme si mimo jiné povídali i o tom, jaké služby jim Vodafone dodává a jak jsou s operátorem, ke kterému přešli poměrně nedávno, spokojeni.

* Vy jste hodně rodinná firma, že?

Ano, firmu založila v roce 1991 Eva Štěpánková, která je dodnes výhradní majitelkou — jedinou akcionářkou. Jsme tedy absolutně česká firma. Paní majitelka začala výrobou profesionálních přípravků pro kosmetičky a postupem času záběr rozšířila i na maloobchod. Jde o klasickou „garážovou firmu“, začínala totiž opravdu v garáži pod Strahovem, kde míchala své první krémy.

* Co podle vás především stojí za úspěchem Ryoru?

Myslím, že jde hlavně o to, že nabízíme kvalitní věci vyráběné v Česku. A na to zákazníci čím dál víc slyší. Velkou roli v tomto ohledu hraje přímočarost a neústupnost paní majitelky. Kolikrát už tu byly nabídky firmu prodat nebo do ní pustit zahraniční investory, ale vždy přišlo rezolutní ne. Paní Štěpánková má také dceru, která by v budoucnu tohle rodinné stříbro měla převzít.

* Co je pro vás konkrétně tím motorem, proč každý den ráno neváháte jet přes půl středních Čech do Kyšic?

Už jsem tu skoro dvacet let a je to velká seberealizace. Není nic lepšího, než když vidíte, že se firma neustále rozvíjí a že nemá dluhy. Třeba krize poslední doby, kdy padaly velké řetězce, jsme ustáli i díky tomu, že jsme výrobní společnost.

* Co přesně je ve firmě náplní vaší práce?

Mám na starost celý tým, který zajišťuje vše, co se týká telekomunikačních a IT technologií.

* Jak rozsáhlou výbavu tady máte?

Máme tři servery a asi čtyřicet počítačů. Tady v Kyšicích je centrála, pak máme dvě pobočky v Praze a jednu v Ostravě.

* Jde tedy o běžnou kancelářskou výbavu?

Ano, pode mě spadá všechno tohle běžné IT vybavení. Výroba je něco jiného, tam samozřejmě máme stroje na míchání a vážení, které jsou do určité míry automatizované (byť se u nás vyrábí hlavně ručně). O jejich programování se ale starají příslušní odborníci z technicko-provozního oddělení.

* Za těch dvacet let jste v oblasti IT a telekomunikací zažil asi leccos.

Jistě, pamatuji ještě mobilní telefon ve formě kufříku a váze několika kilogramů, na kterém jsme hovory vlastně jenom přijímali, protože odchozí volání bylo neskutečně drahé. Vývoj šel ale rychle dopředu, po celou dobu jsme byli pod křídly jednoho operátora, ale naše nespokojenost narůstala a před pěti lety jsme oslovili všechny tři operátory, kteří tehdy fungovali na českém trhu. Nejzajímavější nabídku jsme dostali od Vodafonu.

* V čem byla ta nabídka zajímavá?

Samozřejmě cenou a také komplexností řešení. Měnili jsme při tom také servery, měli jsme tu klasické analogové telefony a rozhodli jsme se, že si zřídíme IP telefonii a že to chceme mít pod jednou střechou, což přesně umožňuje služba OneNet. Máme pevný internet, mobilní hlasové a datové služby a IP telefonii na virtuální pobočkové ústředně. Dokonce jsme se byli podívat v Praze v OneNet centru, abychom si udělali lepší obrázek o tom, jak to celé funguje a co můžeme od zavedení tohoto řešení čekat. A teď je to přesně tak, jak nám ukazovali.

* Vnímáte vztah s Vodafonem jako partnerství?

Chci vypíchnout jednu věc, která mě u Vodafonu velice příjemně překvapila a zároveň zklamala u předešlého operátora. Zjistili jsme totiž, že vypršení smlouvy si musím hlídat já, zákazník, a pokud výpověď nedám ty tři měsíce před jejím ukončením, tak se se mnou nikdo nebaví a automaticky mi smlouvu prodlouží o další roky.

* Jak to funguje u Vodafonu?

Vodafone korektně přijde půl roku předem a řekne: „Pane Horáku, vám bude končit smlouva, vážíme si vás a rádi bychom vám nabídli takové a takové služby a vylepšení další smlouvy.“ To mi přijde absolutně fér a naprosto si mě tím získali.

* Máte smlouvu klasicky na dva roky?

Na tři. Chtěli jsme ještě výhodnější smlouvu a přistoupili jsme na delší závazek. Ale chci zmínit ještě jednu věc: jsou natolik pružní, že po dvou letech přijeli — to se právě nedávno stalo — a řekli: „Máme nové neomezené tarify a vůči vám by to nebylo fér, tak vám je i během smluvního závazku nabízíme.“ Perfektní přístup.

* Ještě něco vás na službách Vodafonu překvapilo?

Další věc, kterou oceňuji, je aktivita operátora. Ať se jedná o mobil, nebo ADSL, když dojde k výpadku, klidně i o víkendu mi zavolají a ptají se, jestli se něco neděje v Ostravě na pobočce nebo na centrále. A já se tomu může hned věnovat. Kromě toho je skvělé, že veškeré služby za celou firmu a všechny pobočky mám na jedné faktuře. Má sice deset stran, ale dobře se v tom orientuje — a já můžu sledovat, kdo jak kterou službu využívá, a v internetové samoobsluze všechno pohodlně a rychle nastavovat a přizpůsobovat. A když má například obchodní zástupce dovolenou, já jednoduše nastavím přesměrování jeho telefonu a on se nemusí o nic starat.

* Vodafone je náš nejmenší operátor. Vnímáte to jako plus, je pro vás jednání s menším partnerem příjemnější?

Jistě. Jde o tu pružnost. Líbí se mi, že když mám nějaký problém nebo třeba námět, tak jsou velmi vstřícní. Například jsme potřebovali tady u firmy zlepšit pokrytí, nebylo tu 3G — a během měsíce mi tu postavili anténu a rychlý internet běžel. Když něco potřebuju, napíšu, ozve se mi konzultant, jednou za čas se i sejdeme a řekneme si, co je na obou stranách nového. A výborné je, že operátora zastupuje jeden člověk, mám jeden kontakt, na který se obracím, který mě zná a je pro mě právě tím partnerem.

Ryor a Vodafone U Vodafonu využívá firma kompletní portfolio telekomunikačních služeb – pevné datové připojení na centrále i v pobočkách, mobilní hlas a IP telefonii na virtuální pobočkové ústředně a také mobilní data v telefonech i v osobních počítačích. U Vodafonu nejvíce oceňují férový přístup a možnost navštívit OneNet centrum, kde si ještě před podpisem smlouvy vyzkoušeli, jak budou služby fungovat v jejich firmě.

Co je to OneNet OneNet je komplexní řešení firemní telekomunikace, nastavené přesně podle konkrétních potřeb každé společnosti. Unikátně propojuje mobilní a pevné linky do jednoho systému. Zahrnuje i datové služby včetně propojení poboček a další nadstavbové produkty, jakými jsou například server housing, zabezpečení firemní sítě, videokonference a další. Byli jsme se podívat v Praze v OneNet centru, abychom si udělali lepší obrázek o tom, jak to celé funguje a co můžeme čekat. A teď je to přesně tak, jak nám ukazovali.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče