Vladan Gallistl: Drobní investoři se vrhli na akcie, je čas prodávat

 Gallistl Vladan Gallistl 22. ledna, 12:00
22. ledna, 12:00

V minulém roce se tuzemští střadatelé vrhli na akcie. Jen Investiční kapitálová společnost Komerční banky hlásí za loňský rok meziroční nárůst o šedesát procent, když objem investic překročil hranici tří miliard korun.

Obrovský zájem Čechů o akcie znamená dvě věci. Honba za výnosem je nutí do stále rizikovějších investic. Pokud totiž v současnosti získají z bankovního vkladu přes jedno procento, tak mohou být šťastní. Zároveň bankovní domy omezují výši vkladu na zvýhodněné účty, kterými se snaží nalákat klienty k dalším produktům.

Druhou věcí pak je, že jakmile drobní investoři začnou nakupovat ve větší míře akcie, je čas odejít z trhu. Začínají totiž nakupovat až v blízkosti cenových maxim, kdy zkušení investoři naopak prodávají.

Ostatně o špatném načasování akciových investic Čechů svědčí zejména letošní masakr na světových burzách, z nichž značná část zažila medvědí trh (propad o dvacet procent od předchozích maxim). Obrovské propady tak smazaly i loňské zisky některých trhů a drobní investoři tak mohou počítat ztráty.

Bude zajímavé sledovat, jak budou mít drobní investoři pevné nervy, když akcie lítají nahoru dolů. Po dramatických propadech burz tak může velice rychle přijít velký odliv peněz z fondů. O tom, ale už investiční společnosti informovat příliš nebudou.


Čtěte eurokomentáře dalších autorů:

Opatrně s tím lakem, paní Christine

Hlavně si do Evropy nepouštějme...Evropany

Kontrolní šikana

Musíte si přečíst

Miroslav Zámečník: o věcech a lidech

O nějaké linky holt přijdeme, říká Pavel Krtek z ČD

Triky se spotřebou aneb Hlavně že to máte na papíru

Ekonomický expert jako Kassandra

Lesům ČR kvůli nižším cenám dřeva padá zisk

Monako: město, kde se nešetří

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa