Velký bratr Google

20. ledna 2014, 00:00 - Jan Sedlák
20. ledna 2014, 00:00

Glosa Kdybyste chtěli vytvořit svět plný umělé inteligence, robotů, samořízených automobilů, chytrých budov a všudypřítomné a přesně cílené reklamy, jak byste postupovali? Google to ví: je třeba nasbírat gigantické množství informací a na nich naučit stroje chápat a jednat. Proto už firma koupila několik společností na výrobu robotů, vyvíjí auta bez řidičů a proto za 3,2 miliardy dolarů získala výrobce chytrých termostatů Nest.

Na základě nutnosti pochopit, co lidé dělají a co se jim líbí, Google stvořil i sociální síť Google+. To nikdy nebyla konkurence Facebooku. Google+ je vrstva, která o nás sbírá informace a díky jejich cílení a analýze vydělá 60 miliard dolarů ročně. Zapnutá funkce automatického rozpoznávání obličejů na fotkách především tvoří databázi, díky které brýle Google Glass poznají, kdo naproti vám jde.

Díky Androidu dnes Google ví, kde a kdy se pohybujeme venku, co tam děláme, jaké podniky navštěvujeme, s kým v nich jsme, co čteme. Díky Nestu bude firma vědět i to, co děláme doma. Automatické zapnutí termostatu zajistí dostatečnou informaci o tom, kdy se vracíme domů, kdy odcházíme. Zařízení Chromecast zase zjistí, na co se díváme v televizi. Případ Nestu je i dobrá zpráva pro celý trh takzvaného internetu věcí. Různá zařízení napojená na internet a sbírající data mají šanci zaujmout. V Česku to pochopil třeba Energomonitor, chytrý měřák energií napojený na internet.

O autorovi| sedlakj@mf.cz

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče