Velká data cílí na burzu

27. října 2014, 00:00
27. října 2014, 00:00

GoodData Roman Staněk nemyslí v malém. V minulosti vybudoval dvě IT společnosti, které jsou v současné době součástí Hewlett-Packardu a Oraclu. Jeho nástroj NetBeans je navíc základem toho, proč Oracle v Praze provozuje dvousetčlenné vývojové centrum pro populární programovací jazyk Java. I přes tyto úspěchy ale Staněk jede dál a v hledáčku ho má nejenom celé Silicon Valley. Zatímco Systinet a NetBeans prodal, s firmou GoodData chce naopak nakupovat on. A v dohledné době to dotáhnout na newyorskou burzu. „Přijde mi to jako logický cíl,“ říká Staněk. Po AVG by to tak byl druhý český podnik, kterému se to povedlo.

Současný Staňkův projekt se soustředí na propojování a analýzu firemních dat. Společnost GoodData za sebou má už osm investičních

kol, ve kterých do ní od těch nejpovolanějších v Silicon Valley přiteklo přes 101 milionů dolarů. Poslední kolo, ve kterém do firmy přišlo přes půl miliardy korun, vedl fond Intel Capital spadající pod gigant Intel. Ten si obecně nevyhlíží malé ryby. V Česku podpořil podniky jako AVG, Centrum.cz nebo Mall.cz. A když se k tomu přidá GoodData, považuje Intel Českou republiku za jednu ze svých nejúspěšnějších investičních lokalit na světě.

Roman Staněk se pokládá za člověka, který umí rozeznávat trendy. I díky tomu založil GoodData včas. Poznal, že zákazníci budou chtít analyzovat hromady dat, která mají, a poznal, že to budou chtít dělat v cloudu. Přes software jako službu. „S firmou GoodData jsme v roce 2007 začali pracovat s big data, než si jich někdo všiml až v roce 2009,“ říká sebevědomě. l

Čekání na vraždu Pavel Páral

Musíte si přečíst

První polský uhelný důl po 40 letech. Otevírat ho…

Pivovary Lobkowicz stáhly akcie z burzy

Lešek: Lepší výběr architekta než soutěž neexistuje

Čekání na vraždu

Potvrzeno. Novým ředitelem BIS bude Koudelka

Japonsko napumpuje do ekonomiky 6,5 bilionu korun

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa