V Indii se blíží dohoda

24. června 2013, 00:00 - (hyk)
24. června 2013, 00:00

Tatra Kopřivnická Tatra vyhrála tendr vypsaný Generálním ředitelstvím Hasičského záchranného sboru na dodávku 40 podvozků pro hasiče. Nástavby se soutěžily zvlášť a budou od jiného dodavatele. Podle nových

majitelů je v tuto chvíli podnik, který byl v polovině března prodán v dražbě, stabilizovaný a vyrábí v jedné směně čtyři automobily denně. Na podzim by se měla produktivita zvýšit na pět aut za den. V plánu je také nákup tryskače rámů, jenž má být instalován do prostor lakovny. Odpadla by tak nutnost dovážet všechny rámy do Vagonky Studénka, kde podnik tuto technologii zatím používá.

„Zakázkové krytí sahá až do listopadu, takže s vysokou pravděpodobností splníme plán výroby 880 vozidel,“ potvrzuje Andrej Čírtek, tiskový mluvčí podniku. Jak dodal, dokončují se jednání s bankovním a pojišťovacím sektorem, „aby bylo obnoveno standardní financování výroby“.

Nové vedení Tatry zároveň pracuje na obnovení dodávek do Indie, které byly loni přerušeny kvůli aféře Ravindera K. Rishiho, bývalého akcionáře Tatry. Koncem května odletěl Petr Rusek, předseda představenstva, opět do Dillí. Jak potvrdil pro týdeník Euro, „tentokrát si jej pozvala již samotná indická strana“. „Postupně úspěšně procházíme různým prověřováním v pyramidě tamních autorit a dostáváme se do finále, kterým by mělo být uzavření kontraktu s firmou BEML,“ sděluje vedení Tatry.

Přímo na místě pomáhají i čeští diplomaté. „Jednali jsme primárně s indickým ministerstvem zahraničních věcí a ministerstvem obrany, která jsou pro řešení celé situace pro velvyslanectví v Indii partnerem,“ říká Miloslav Stašek, velvyslanec ČR v Indii. Podle něj indická strana projevuje upřímný zájem o obnovení dodávek vozů Tatra. „Domnívám se, že nyní již indická strana disponuje potřebnými informacemi, na jejichž základě by mohlo dojít k obnovení dodávek nákladních vozů a jejich náhradních dílů,“ říká velvyslanec. Klíčová zůstávají také jednání podniku s nizozemskou společností DAF ohledně dalšího společného fungování. DAF je dodavatelem

kabin a motorů pro model Phoenix označených Paccar MX, které se vyrábějí v různých provedeních splňujících normy od Euro 3 po Euro 5-EEV. Od ledna však Evropská unie přechází kvůli snižování emisí povinně na normu Euro 6 a k tomu je nutná homologace vozidla.

DAF tak učinil s předstihem. „Prodej nového modelu DAF XF Euro 6 byl zahájen koncem minulého roku a první vozy již byly předány zákazníkům,“ potvrzuje Jiří Brož z marketingového oddělení DAF Trucks CZ. Zákazníci v zemích Evropské unie odeberou přibližně 20 procent letošní produkce Tatry. Jedná se hlavně o zakázky v Česku a na Slovensku. Zbytek exportu míří mimo země EU.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Španělský sourozenec Škody Kodiaq se bude jmenovat Donosti,…
Reálná spotřeba Bugatti Chiron? Není tak strašná, jak by se mohlo zdát
Rolls-Royce Phantom: Vlastní platforma, přes 130 kg zvukové izolace a komfort létajícího koberce
Kvíz na pátek: Poznáte auta podle fotografie?
Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás vrátí zpět na zem
Technologie
Konkurence nebo ne, Intel měl v druhém čtvrtletí rekordní tržby. Zvedl i cíle pro celý rok
Microsoft ruší servisní kanály Current Branch a Current Branch for Business [Windows 10]
Konec řízené distribuce. Creators Update byl vypuštěn na všechna kompatibilních zařízení
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít