V dohledné době se telefonem platit nebude

03. března 2014, 00:00 - (pez)
03. března 2014, 00:00

MOBILNÍ PLATBY Snaha karetních společností zabudovat bezkontaktní platební karty do mobilu, který následně funguje jako bezkontaktní karta, naráží na řadu nečekaných problémů. Tím zásadním se nyní zdá fakt, že se nedaří najít jediné řešení přijatelné pro všechny.

Minulý týden společnosti Visa a MasterCard ukazovaly na svých stáncích na barcelonském veletrhu Mobile World Congress další a další novinky v oblasti mobilního placení a nákupů na internetu. U takzvaných NFC plateb se prozatím upřednostňovala spolupráce karetních firem s bankami a operátory, kdy je platební karta nahrána na SIM kartu.

Právě zainteresovanost další strany – operátora – se jeví jako problém. Čeští operátoři se nezdají přesvědčeni, že by do NFC plateb měli jít, anebo by za to chtěli dostat více zaplaceno. Nejdále je ve vývoji O2, naopak Vodafone podle informací týdeníku Euro svůj NFC tým rozpustil.

V Česku situace u plateb mobilním telefonem zůstává tristní. V ostrém provozu nabízí NFC platby jen GE Money Bank, ale pouze několika tisícovkám lidí. ČSOB spustila na podzim pilotní provoz, který má trvat až do května. Další banky ukončily zkušební provoz a vyčkávají.

V Evropě se přitom v Česku pasivní Vodafone vcelku činí. Se společností Visa nabízí platby například ve Španělsku či Německu. Díky inovativní Tatra bance je v mobilních platbách dále i sousední Slovensko.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít