V ČSA je třeba udělat jemné přenastavení

09. prosince 2013, 00:00 - (sin)
09. prosince 2013, 00:00

JIŘÍ ŠIMÁNĚ Pověst tvrdého manažera bude brzy naplňovat nejen ve svém leteckém dopravci Travel Service, ale i jako spolumajitel Českých aerolinií (ČSA). „Určitě nebudeme jen pasivními investory,“ říká majitel holdingu Unimex Group Jiří Šimáně. Cílem je vrátit ČSA do zisku.

* Co vás na Eeských aeroliniích nejvíce láká? Má tam vubec jeiti nico hodnotu?

ČSA je pořád dobrá značka, i když s trochu pochroumaným obličejem. Jejich hodnota je v pozici na letišti Praha a spoustě lidí.

* Mají aerolinie ianci dostat se do zisku? Bude to už příští rok?

Za určitého předpokladu ano, ale my s tím upřímně řečeno mnoho nepočítáme. Ztráta by v každém případě měla být podstatně nižší, než bude ztráta roku letošního.

* Poes mohutnou vlnu státní podpory se vedení ESA stále nedaří vrátit aerolinky do zisku. Co dělá špatně?

O státních firmách na celém světě platí, že jsou nepružné, neefektivní a špatně čtou trh. Prostě firemní kultura a nasazení jsou trochu jiné, než je tomu u společností, které kontrolují privátní vlastníci. Výhodou ČSA je skutečnost, že v ní působí mnoho chytrých a komunikativních lidí, takže při jemném přenastavení by měla fungovat lépe. Jak, to částečně uvidíme ke konci příštího roku.

* Jak jim k tomu mužete pomoci vy? A co si naopak od nich vezmete?

My můžeme ČSA nabídnout lepší know-how pro využití letadel a jejich posádek, využití naší sítě, která je dnes širší, než je tomu u ČSA, lepší plánování linek a mustr, jak snížit náklady. ČSA nám mohou nabídnout vysoce kvalifi kovanou pracovní sílu a možnost více využívat možnosti takzvaného codesharu na jejich linkách. Pro obě společnosti to znamená i větší fl exibilitu v rámci operativního plánování. Společně pak můžeme využívat služeb Českého Aeroholdingu v oblasti IT, HR, právních služeb a také údržby letadel.

* Bude se Travel Service aktivně podílet na řízení ESA?

Určitě nebudeme pasivními investory a na vedení firmy se budeme podílet. Rozsah našeho působení si ještě musíme s dalšími akcionáři doladit.

* Akcie kupujete poes Korean Air. Co od spolupráce s korejským dopravcem očekáváte?

Korean na českém trhu působí, takže bylo jen otázkou času, než spolu začneme hovořit. Od spolupráce si slibujeme využití know-how předního světového leteckého dopravce. Na naši spolupráci se těšíme, myslím, že spolu budeme dobře vycházet. Pro nás vždy platí to, co je dobré pro firmu, je dobré i pro nás.

* Kdy jste vubec na ten nápad přišel, že využijete opce Korean Air ke vstupu do ESA?

Je úplně jedno, kdo na to přišel. Ale je to jako vždy. Když spolu lidé normálně komunikují, vždy se nějaká myšlenka objeví. Za tento přístup bych rád poděkoval Korean, ale také Aeroholdingu, který přes všechny předchozí animozity jednal naprosto profesionálně a pragmaticky.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním…
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Porsche připravuje Boxster a Cayman GTS. Čtyřválcový motor ale zůstane
Technologie
Rychlejší spuštění, nižší spotřeba paměti. Firefox 55 nabídne signifikantní zlepšení
Lenovo na výstavě Tech World 2017 znovu předvedlo ohýbací tablet [video]
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít