V ČSA je třeba udělat jemné přenastavení

09. prosince 2013, 00:00 - (sin)
09. prosince 2013, 00:00

JIŘÍ ŠIMÁNĚ Pověst tvrdého manažera bude brzy naplňovat nejen ve svém leteckém dopravci Travel Service, ale i jako spolumajitel Českých aerolinií (ČSA). „Určitě nebudeme jen pasivními investory,“ říká majitel holdingu Unimex Group Jiří Šimáně. Cílem je vrátit ČSA do zisku.

* Co vás na Eeských aeroliniích nejvíce láká? Má tam vubec jeiti nico hodnotu?

ČSA je pořád dobrá značka, i když s trochu pochroumaným obličejem. Jejich hodnota je v pozici na letišti Praha a spoustě lidí.

* Mají aerolinie ianci dostat se do zisku? Bude to už příští rok?

Za určitého předpokladu ano, ale my s tím upřímně řečeno mnoho nepočítáme. Ztráta by v každém případě měla být podstatně nižší, než bude ztráta roku letošního.

* Poes mohutnou vlnu státní podpory se vedení ESA stále nedaří vrátit aerolinky do zisku. Co dělá špatně?

O státních firmách na celém světě platí, že jsou nepružné, neefektivní a špatně čtou trh. Prostě firemní kultura a nasazení jsou trochu jiné, než je tomu u společností, které kontrolují privátní vlastníci. Výhodou ČSA je skutečnost, že v ní působí mnoho chytrých a komunikativních lidí, takže při jemném přenastavení by měla fungovat lépe. Jak, to částečně uvidíme ke konci příštího roku.

* Jak jim k tomu mužete pomoci vy? A co si naopak od nich vezmete?

My můžeme ČSA nabídnout lepší know-how pro využití letadel a jejich posádek, využití naší sítě, která je dnes širší, než je tomu u ČSA, lepší plánování linek a mustr, jak snížit náklady. ČSA nám mohou nabídnout vysoce kvalifi kovanou pracovní sílu a možnost více využívat možnosti takzvaného codesharu na jejich linkách. Pro obě společnosti to znamená i větší fl exibilitu v rámci operativního plánování. Společně pak můžeme využívat služeb Českého Aeroholdingu v oblasti IT, HR, právních služeb a také údržby letadel.

* Bude se Travel Service aktivně podílet na řízení ESA?

Určitě nebudeme pasivními investory a na vedení firmy se budeme podílet. Rozsah našeho působení si ještě musíme s dalšími akcionáři doladit.

* Akcie kupujete poes Korean Air. Co od spolupráce s korejským dopravcem očekáváte?

Korean na českém trhu působí, takže bylo jen otázkou času, než spolu začneme hovořit. Od spolupráce si slibujeme využití know-how předního světového leteckého dopravce. Na naši spolupráci se těšíme, myslím, že spolu budeme dobře vycházet. Pro nás vždy platí to, co je dobré pro firmu, je dobré i pro nás.

* Kdy jste vubec na ten nápad přišel, že využijete opce Korean Air ke vstupu do ESA?

Je úplně jedno, kdo na to přišel. Ale je to jako vždy. Když spolu lidé normálně komunikují, vždy se nějaká myšlenka objeví. Za tento přístup bych rád poděkoval Korean, ale také Aeroholdingu, který přes všechny předchozí animozity jednal naprosto profesionálně a pragmaticky.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít