ÚOHS zkoumá smlouvu Prahy s JCDecaux

10. listopadu 2014, 00:00 - (boř)
10. listopadu 2014, 00:00

Venkovní reklama Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal přezkoumávat smlouvu města Prahy se společností JCDecaux na městský mobiliář z roku 1994. Podnět podala konkurenční společnost BigBoard, která se cítí být poškozena předpisem regulujícím reklamní plochy v Praze. Pražské stavební předpisy, které omezily nosiče nad šest metrů čtverečních, vstoupily v platnost na začátku října. „Podle platného zákona o hospodářské soutěže nesmějí úřady učinit nic, čím by zvýhodnily jednoho soutěžitele na trhu. A přesně to se stalo. Přijetím Pražských stavebních předpisů, které prakticky zakazují činnost ostatním firmám ve venkovní reklamě kromě JCDecaux, poskytlo město Praha nedovolenou podporu právě společnosti JCDecaux,“ ozřejmil podstatu podnětu BigBoard. Firma zároveň tvrdí, že je schopna nabídnout Praze třikrát výhodnější podmínky, než vyplývají ze smlouvy s firmou JCDecaux, která je kritizována už řadu let. BigBoard se podle jeho ředitele Richarda Fuxy chystá učinit oficiální nabídku nové pražské radě.

Kontrakt Prahy se společností JCDecaux se už řadu let snaží zrušit občanské sdružení Kverulant, které bojuje proti billboardům. Kverulant poslal i podání k Evropské komisi a nedávno se opět obrátil na antimonopolní úřad. „Je celkem evidentní, že hochům z BigBoardu jde o to, aby v Praze nahradili ve smlouvě s magistrátem chlapce z JCDecaux,“ upozorňuje za Kverulanta Vojtěch Razima.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče