Účty za metro

(boř) 11. ledna, 00:00
11. ledna, 00:00

Dopravní podnik Pražský dopravní podnik finišuje s finančním vypořádáním za dostavbu metra A z Dejvic do Motola. Metro se podařilo otevřít loni v dubnu. Dopravnímu podniku zbývá dořešit s dodavateli platby za stavební část projektu.

Dodavatelem bylo sdružení Metrostav a Hochtief. „K poslednímu říjnu máme vyfakturováno 18,1 miliardy, celkově předpokládáme fakturaci ve výši 19 miliard,“ říká mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Dořešit se musejí především spory o část nechvalně proslulých víceprácí a nákladů na posun termínu. Podle informací týdeníku Euro náklady v řádu stovek milionů ale dopravní podnik neuznává, takže je nakonec možné, že se budou podobně jako u Blanky projednávat u soudu nebo v arbitráži.

Prodloužení trasy metra A bylo poslední obří investiční akcí dopravního podniku. Ani ona se neobešla bez problémů. Po zveřejnění kritických informací o průběhu stavby z interního auditu dopravního podniku stopla půjčky na výstavbu Evropská investiční banka, potom podniku udělilo ministerstvo dopravy korekci evropských dotací za chyby v průběhu tendru na dodavatele díla.

l

Musíte si přečíst

Vesecká v ERÚ po téměř dvou letech končí

Vyšetřovací komise dostala Šlachtovu zprávu o reformě…

Migraci i terorismus zvládneme, slíbila Merkelová

Slováci hromadně odcházejí za prací. Češi zůstávají…

Recept na válku: seberte vodu a jídlo, přidejte…

Stála na začátku civilizace klimatická změna?

Ondřej Krátký: Vlastními auty se bude jezdit čím dál méně
S jak velkou podporou se setkává sdílená ekonomika u politiků? A jak se daří startupům v Česku? O tom mluvil v pořadu Euro TV Ondřej Krátký, spoluzakladatel startupu Liftago, který chce přinést alternativu k vlastním autům v centrech měst.
Zhlédnout další videa