Tombolini

14. října 2013, 00:00 -
14. října 2013, 00:00

Síla italské elegance Italská značka Tombolini slavnostně vstoupila na český trh otevřením prvního butiku v Břehové ulici v Praze 1. Okamžitě si podmanila srdce českých mužů. Společnost vznikla v roce 1964 ve městě Urbisaglia a jejím zakladatelem byl Eugenio Tombolini. Cestu Tombolini do Prahy otevřela společnost NSG Morison. Dnes vede značku jeho dcera Fiorella Tombolini.

Časy ve znamení respektu, oddanosti a obdivu, podnikavost a označení „Made in Italy“ ztělesňují svět hodnot pravé italské elegance.

* Prozraďte nám, co všechno obnáší narodit se v rodině s tak slavnou tradicí, jakou má ta vaše? Je člověk hrdý, cítí zodpovědnost, nebo má naopak v určitém věku jen silnější potřebu revolty vůči rodinným závazkům?

Je krásné vracet se zpátky v čase. Nikdy jsem se necítila, že žiji ve „slavné rodině“, ale jako v „rodině“. Můj otec byl krejčí, který začal svoji kariéru tím, že šil v garáži našeho domu na stroji mojí babičky. Nikdy jsme se necítili jako členové italské buržoazie. Vždycky jsme byli skromná rodina, která drží spolu. Já jsem rozhodně také nikdy nebyla rebelka. Narodila jsem se mezi obleky, krejčovskými pannami a špulkami nití a nikdy jsem nechtěla dělat jinou práci. S otcem jsem začala spolupracovat velice brzy, ale bohužel nás tragicky opustil.

* Vedení společnosti jste přebrala v roce 1987, kdy vám bylo pouhých 25 let. Co pro vás bylo největší výzvou?

V době, kdy otec zemřel, jsem byla opravdu mladá, a navíc jsem měla dvouměsíční miminko. Nejdůležitějším úkolem pro mě tehdy bylo sjednotit rodinu a pokračovat v rodinné tradici, v odkazu svého otce.

* Co jste se naučila od svého otce?

Všechno! Naučila jsem se nejen naší práci – kvalitní krejčovině, ale hlavně životu.

* Skrze jakou strategii řídíte svou společnost?

Filozofie značky Tombolini se opírá o naše heslo: „Budoucnost má prastaré kořeny.“ Pro mě to vždycky znamenalo spojit řemeslnou tradici s modernou a pokrokem. Příští rok oslavíme padesáté výročí značky a já se každý den těším z naší práce. Za celé ty roky jsme pochopili, že nejdůležitější je zachování odkazu Tombolini.

* Můžete značku charakterizovat třemi slovy?

Elegance, lehkost, modernost. A jestli mi dovolíte, přidám ještě čtvrté slovo – demokracie. Je to prvek, který je zárukou kvality, kulturního dědictví a vyjádření elegance muže.

* Znakem Tombolini je dráček. Jak to vzniklo?

Byl nápadem mého otce, který rád kreslil. Jednou se nechal inspirovat obrazem Rafaela Santiho Svatý Jiří bojuje s drakem a tento symbol překreslil. My jsme ho ještě doladili a nakonec se stal naším symbolem. Svatý Jiří je navíc patronem našeho města, takže vyjadřuje i naše nadšení pro Itálii, kvalitu a řemeslo.

* Značka Tombolini plní sny i toho nejnáročnějšího zákazníka řadu let. Každý oblek má svůj příběh a za každým stojí zkušená ruční práce. Jak se za tu dobu vašeho vedení rodinná firma změnila?

Značka se změnila především v letech 1996 a 1997, kdy jsme provedli změnu našich kolekcí a obchodních strategií. Tehdy jsme sjednotili výrobu a zavedli ucelené kolekce. Po internacionalizaci značky se sjednotil vzhled všech butiků, které jsou dnes vyjádřením celé filozofie Tombolini.

* Jak vnímáte Českou republiku z hlediska pánské módy? Myslíte, že čeští muži mají styl?

V České republice vidím velký potenciál. Češi jsou hezcí muži a doufám, že příchod Tombolini jim pomůže najít jejich styl.

* Jak byste popsala kolekci Tombolini pro podzim a zimu 2013? Na co se můžeme těšit?

Inspirace kolekce vychází hlavně z barevného spektra naší značky. Proto v kolekci najdete odstíny modré, šedé, hnědé nebo karamelové barvy. Designéři značky se inspirují vším, co je obklopuje – přírodou, architekturou nebo italskou kuchyní. Dalším prvkem je lehkost a pohodlí – to vše charakterizuje naši kolekci Zero Gravity, která je vyrobená z jemného hedvábí a vlny. Symbolem kolekce Flying je exkluzivní materiál jersey. Linie Dream je trendovou kolekcí se sportovním nádechem pro nošení v každodenním životě. Samozřejmě nabízíme i svetry, obuv, kravaty či košile, aby muž našel v butiku vše, co potřebuje.

* Nová éra společnosti je charakteristická lehkostí. Pro jaký typ muže navrhujete své modely?

Lehkost je všeobecná. Vzhledem k tomu, že muži jsou dnes zatěžováni spoustou starostí a chtějí cítit lehkost alespoň ze svého oblečení. A to je filozofie, se kterou teď navrhujeme naše modely. Mým zásadním požadavkem na tým designérů Tombolini je, aby muž, který si náš oblek vyzkoušel, vypadal mladší. A pokud si Tombolini oblek oblékne mladý muž (vycházím z příkladů svého syna), musí vypadat jako „pravý muž“. A to je přesně kolekce Zero Gravity. Je to lehkost, elegance a trendy v jednom. Zkrátka oblek pro muže, který vypadá elegantně a mocně zároveň.

* Je „Tombolini muž“ ten typ muže, který se vám zdá přitažlivý? Jací muži vám imponují?

Ti skuteční! Ne ti, co něco předstírají, ale muži, kteří jsou pravými muži.

* Co pro vás znamená úspěch?

Pro mě to znamená přispívat k úspěchu lidí, kteří pracují pro značku Tombolini.

* Vaše značka dala mužům styl a propojila minulost s budoucností. Co bude dalším krokem? Na co se můžeme těšit v další sezoně?

Chceme zůstat věrni našemu DNA. V Praze plánujeme za dva až tři roky představení i dámské linie Tombolini.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče