Sportovci jsou nároční, ale věrní

(red) 09. března 2015, 00:00
09. března 2015, 00:00

Hosté ze slevomatů se nevracejí, sázíme proto na stálou klientelu, říká šéf hotelu NH Prague

Když Petr Nešpůrek v roce 2004 otevíral pro Orea Hotels pobočku v Bratislavě, stal se jedním z nejmladších hotelových ředitelů v Česku. Bylo mu tehdy pouhých pětadvacet let. V posledních deseti letech sbíral zkušenosti také v Harrachově, Plzni a Olomouci. Před třemi roky přešel do Prahy, kde šéfuje hotelu NH Prague. Jedinému ubytovacímu zařízení s vlastní lanovkou, kopcovitým parkem a prominentním sousedem, který láká německou klientelu.

* Začínal jste v restauraci, kterou restituovala vaše rodina. Lze zkušenosti z rodinné firmy přenést i do čtyřhvězdičkového hotelu?

Naše rodina drží hotelovou tradici po několik generací. Již můj pradědeček měl hotel u Brna. Po revoluci z něj zbyla pouze restaurace, ve které jsem začínal. Už tenkrát jsem věděl, že chci v tradici pokračovat. Proto jsem vystudoval hotelovou školu a poté získal stipendium na prestižní australské Bond University. Pracoval jsem v Itálii, Austrálii a Velké Británii. To nejdůležitější, co jsem si mohl vzít ze zkušenosti z rodinné firmy, jsou dobré základy a historie, o kterou jsem se mohl opřít. Koneckonců i můj mladší bratr mě následuje. Momentálně řídí velký čtyřhvězdičkový hotel v Brně.

* Pražský hotel NH láká hosty mimo jiné na svého souseda Karla Gotta a na vlastní lanovku. Nakolik je to atraktivní – třeba pro německou klientelu, která na Gotta hodně slyší?

Cesta lanovkou, nádherný výhled na centrum Prahy a spousta venkovních parkových ploch jsou ty nejlepší marketingové atributy, díky nimž nás naši hosté opakovaně vyhledávají. Proto se snažíme ve všech propagačních materiálech zmiňovat právě lanovku s krásným výhledem. A vila Karla Gotta? Ano, drtivá většina našich německých hostů je velice dobře informovaná o tom, že jsme de facto sousedi, nicméně toto nikde veřejně nepropagujeme, abychom našemu slavíkovi nenarušovali soukromí.

* Odkud k vám jezdí nejvíce hostů? Které regiony považujete za perspektivní a které jsou naopak již za horizontem?

Nejvíce k nám jezdí hosté z Německa. Je to dáno několika aspekty. Ten nejdůležitější je, že společnost NH Hotel Group je jednou z největších hotelových sítí v Německu. A je velice dobře hodnocena. Následuje Itálie a samozřejmě Španělsko. Asie je jedním z velmi rychle se rozvíjejících a velmi perspektivních trhů. Takže země, jako je Čína, Thajsko, Korea, brzy doženou ty evropské. Naopak letos i v loňském roce jsme zaznamenali úbytek hostů z Ruska.

* Hotel NH Prague je domovský hotel české fotbalové reprezentace. Co vám to přináší?

Česká fotbalová reprezentace je pro nás jedním z nejdůležitějších obchodních partnerů. Já jako velký fotbalový fanoušek si toho nesmírně vážím a jsem na to velmi hrdý. Je to pro hotel velmi dobrý marketingový a obchodní artikl. Díky tomu, že u nás pravidelně spává fotbalová reprezentace, se nám podařilo získat několik nových obchodních partnerů, jako jsou Puma, T-Mobile, a v neposlední řadě také německou fotbalovou reprezentaci při jejím červnovém pobytu na mistrovství Evropy do 21 let. Celkově je sportovní segment velmi zajímavý, a to především tím, že je velmi náročný na servis. Sportovci jsou ale velmi pozitivní a milí hosté, a pokud jsou spokojeni, obvykle zůstávají svému hotelu věrni.

* Mnoho hoteliérů si stěžuje na různé slevomatové akce, které nalákají na dumpingovou cenu klientelu, jež se pravděpodobně již nevrátí. Jakou máte s takovými hosty zkušenost?

Pražský trh byl od roku 2009 ve velkém útlumu. Mnoho hoteliérů bylo nuceno sáhnout k takovým prodejním kanálům. Podle mě šlo ale o špatnou obchodní strategii. Většina hostů, kteří si kupují slevové pobyty přes internet, nevyužije žádné další služby hotelu a procento hostů, kteří se vrátí zpět a zaplatí vyšší cenu, je velmi nízké. Navíc hotel stejně nejvíce poptávají v hlavní sezoně, kdy jsou takové akce nejméně zapotřebí. Proto podobné akce omezujeme na minimum a striktně jen na vedlejší sezonu.

Musíte si přečíst

Amazon jako Uber. Doručovat za něj může kdokoliv

Facebook prohrává boj se zbraněmi. Na teroristy nemá…

Hezky česky, hezky rusky

Babiš jmenoval šéfem celní správy Milana Poulíčka

Verizon dá 4,8 miliardy dolarů za jádro Yahoo

LVMH se zbavuje ztrátové značky Donna Karan

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa