Společensky odpovědné podnikání

14. října 2013, 00:00
14. října 2013, 00:00

Akademie České spořitelny učí sociální podniky a neziskové organizace, jak efektivně podnikat

Akademie České spořitelny Vzdělávání je jednou z klíčových oblastí společenské odpovědnosti České spořitelny.

Mezi oblasti, které takto banka podporuje, patří také společensky odpovědné podnikání. Experti z banky jsou špičkou ve svém oboru a o své znalosti se tak mohou podělit se zástupci neziskového sektoru. Česká spořitelna věří, že sociálním podnikatelům nejlépe pomůže právě sdílením svého odborného know-how a nabídkou sociálních úvěrů, jejichž využití banka testuje v pilotním režimu.

Česká spořitelna proto ve spolupráci s Nadací VIA pořádá od října 2012 pro sociální podniky a neziskové organizace pravidelné vzdělávací semináře s názvem Akademie České spořitelny. Jejich cílem je poradit sociálním podnikům a neziskovým organizacím, jak efektivně podnikat v sociální oblasti. Vizí banky je usnadnit sociálním podnikům cestu od nápadu až po úspěšně zaběhnutý podnik. Na vzdělávacích seminářích zaměstnanci banky diskutují s těmi, kteří sociálně podnikají nebo kteří o tom vážně uvažují.

Účastníci seminářů se například dozvědí, jak svůj projekt naplánovat, řídit, jak získat potřebné finance či například jak efektivně svůj nápad „prodat“ či propagovat na sociálních sítích. Bezplatné semináře mají daleko k formě klasické přednášky, důraz je kladen na aktivní zapojení všech účastníků, schopnost praktické aplikace získaných poznatků a vzájemné sdílení informací. Jak poznamenala jedna z účastnic kurzu, ukazuje se, že světy byznysu a „nezisku“ se mohou navzájem velmi obohatit.

Zaměstnanci banky si uvědomili, že sociálním podnikatelům mohou být prospěšní právě předáváním odborných znalostí a zkušeností. Moc dobře například vědí, jak důležitá je podpora již v přípravné fázi podnikání, a to včetně pomoci s problematikou řízení projektu či cash flow. Mnozí sociální podnikatelé totiž často tuto přípravnou fázi podceňují. To se týká zejména vypracování reálného projektového a finančního plánu, který pečlivě váží všechna rizika, výzkumu trhu, na který hodlají proniknout, a výběru vhodných odborníků a specialistů. Jak řekl na jednom ze seminářů Josef Laurenčík, specialista rozvoje obchodu České spořitelny: „Pravidla pro sestavení byznys plánu platí pro všechny stejně, pro velké firmy i pro sociální podniky. Všichni musíme umět náš projekt prodat potenciálnímu investorovi, a musíme proto být připraveni odpovědět na všechny důležité otázky.“ Vzdělávací semináře České spořitelny se snaží sociální podnikatele připravit na to, aby na takové otázky dokázali odpovědět.

Mezinárodní soutěž Social Impact Award Společensky odpovědné podnikání se snaží rozvíjet také mezinárodní soutěž Social Impact Award. Ta je určena především pro mladé lidi, studenty vysokých nebo vyšších odborných škol, kteří chtějí řešit společenské problémy inovativní, kreativní a udržitelnou cestou. Přihlašované projekty se na globální nebo lokální úrovni zabývají nejrůznějšími společenskými problémy, ať už se jedná o boj s chudobou, péči o zdraví, vzdělávání, ochranu životního prostředí, ochranu lidských práv, rovné příležitosti či péči o znevýhodněné osoby.

Tuto soutěž podporuje Česká spořitelna již druhým rokem. Výherce vybírá nejen odborná porota, ale také veřejnost. Největším favoritem českého finále se letos stala skupina doktorandů antropologie Anthropictures, kteří získali nejvíce bodů u poroty a překvapili impozantním finišem ve veřejném hlasování.

Antropologové přišli s nápadem, jak překonávat informační propast mezi obyvateli měst a jejich zastupiteli.

Musíte si přečíst

Česko bude mít svůj 24hodinový závod

Mládek chce OKD půjčit 700 milionů

Česko přijme deset uprchlíků. Na základě kvót přijdou…

Návrat tisícileté tradice. V Británii oživují těžbu…

Vytuneloval síť BHS. Teď může miliardář Green přijít o…

EPH smí vstoupit do firmy Slovenské elektrárne,…

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa