Singles a mingles – nový cíl developerů

22. dubna 2014, 00:00 - (dna)
22. dubna 2014, 00:00

Do Česka dorazil fenomén bydlení pro singles, které si získává pozornost developerů. Kromě požadavků na specifickou velikost bytu a jeho dispozice se tato skupina zajímá častěji o architekturu domu, lokalitu a nadstandardní vybavení. „V posledních dvou letech se výrazně navýšila poptávka ze strany singles,“ potvrzuje generální ředitel developerské firmy Finep Tomáš Pardubický. Mladí lidé podle něho dnes už neslyší ani tak na takzvané startovací byty, ale chtějí plnohodnotné kvalitní bydlení. „K pořízení bytů dnešní mladá generace přistupuje jinak než například před deseti lety, vnímají jej jako investici, která jim v budoucnu může zajistit další příjem. Proto ještě jako svobodní často volí koupi bytu, obvykle v kategorii 1+kk nebo 2+kk, a nebojí se říci si o nadstandardní vybavení,“ tvrdí Pardubický.

Byty si mnohdy nechávají i poté, co vstoupí do partnerského nebo manželského života. „Velmi často takový byt pronajímají a z výnosu splácejí jeho pořízení,“ říká Pardubický. Počáteční kapitál pro nákup takových bytů mívají mladí lidé ze stavebního spoření či jiného finančního produktu, stále častěji jim s nákupem bytu pomáhají také rodiče. Výjimkou nejsou ani byty, které pro své děti kupují přímo rodiče.

Bez rodičů ani ránu Další specifickou skupinou, která v podstatě navazuje na singles, jsou takzvaní mingles. Jedná se o partnerské páry, kde má každý svůj vlastní byt. Lidé žijící jako mingles bývají úspěšní v zaměstnání, finančně nezávislí, žijí ve spokojeném vztahu, nicméně odmítají se vzdát jisté formy svobody v podobě vlastního bydlení. Proto si dlouhodobě, a to někdy i po svatbě, drží vlastní byt, ke kterému přišli ještě jako singles.

Finep uvádí, že v posledních letech ve svých projektech registruje už přes polovinu bytů prodaných právě singles klientům. Tento trend dobře znají v zemích západní Evropy a ve Spojených státech. Jde o lidi narozené mezi lety 1979 a 1985, kterým nyní rodiče ve velkém pořizují bydlení ve velkých městech.

Podle studie Emerging Trends in Real Estate 2014 od společností PwC a Urban Land Institute se tato generace označuje také jako urban generation, protože preferuje bydlení ve městech.

Z toho lze usuzovat, že developeři před sebou mají opět přesun zájmu z okrajových částí a satelitů do center měst a jejich následný rozvoj.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Policie konečně dovolila hasičům zveřejnit fotky z nehody…
Test ojetiny: Volkswagen Golf VII je skvělý, ale dieselu bychom se vyhnuli
Kvíz na pátek: Poznáte, kterým autům patří tyto interiéry?
Audi S5 Cabriolet se přiblížilo k RS 5. Může za to Hans-Jürgen Abt
Toyota Yaris GRMN zní hodně naštvaně. Na český trh dorazí začátkem příštího roku
Technologie
Aprílová GeForce GTX do USB skutečně existuje. Nvidia omezenou sérii rozdá
Google po letech ustoupil. Nebude číst vaše e-maily kvůli reklamě
Nvidia GeForce GT 1030 – jak se hraje na grafice za 2000 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Zneužívá Microsoft monopolní postavení vůči výrobcům antivirů? [podcast]
Je v pořádku, když vám šéf čte e-maily?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít