Šance pro vědce. Připraveno je 3,6 miliardy

Marcela Alföldi Šperkerová 26. srpna 2013, 06:59
26. srpna 2013, 06:59

Ze dvou miliard eur určených na výzkum v oboru farmacie si čeští výzkumníci zatím dokázali vydobýt jen něco málo přes šest set tisíc eur. Granty mohou získat v rámci programu IMI (Innovative Medicines Initiative), zahájeného v roce 2008.

V červenci byla vyhlášena devátá výzva zaměřená na výzkum v oblasti antimikrobiální rezistence, léčby sarkopenie (tedy úbytek svalové hmoty ve stáří), na problematiku lékových kombinací a využití technologií pro účely farmakovigilance. Výzkumná pracoviště i malé a střední firmy se mohou ucházet celkem o 3,6 miliardy korun podpory. Žádosti musejí podat do 9. října letošního roku.

„Pro české týmy vzniká šance získat finanční podporu pro konkrétní vědecký projekt, úzce spolupracovat s předními výzkumníky napříč Evropou a inovativním farmaceutickým průmyslem. V dosavadních výzvách bylo poskytnuto na 38 miliard korun desítkám výzkumných týmů,“ zdůrazňuje Jakub Dvořáček, výkonný ředitel Asociace inovativního farmaceutického průmyslu (AIFP), která v České republice program IMI zastřešuje.

Domácí týmy zatím v mezinárodním klání příliš úspěšné nejsou. Probojovat se do finále se podařilo dvěma z nich. „Dosud se přihlásilo 23 uchazečů z České republiky, což je v porovnání s ostatními zeměmi poměrně málo,“ uvedla Angela Wittelsbergerová, vědecká projektová manažerka IMI.


Celý článek najdete v dnešním vydání týdeníku Euro.


Čtěte také:

Lepší časy skončily, vzdychají výrobci léků

Čechy přilákal boom ruské farmacie

Musíte si přečíst

Obrana obejde Českou zbrojovku, domlouvá obchod s USA

Vlaková přeprava ropy v USA stojí. Byl to omyl

Bitcoiny nejsou peníze, rozhodl americký soud

Česko bude mít svůj 24hodinový závod

Mládek chce OKD půjčit 700 milionů

Česko přijme deset uprchlíků. Na základě kvót přijdou…

Eva Liba: Snapchat nepochopí nikdo nad 30 let
Nejrychleji rostoucí sociální síť světa Snapchat sází jen na mladé, pro starší je extrémně nepřístupná. Microsoft ani Google to nedotáhli tak daleko, říká v pořadu Euro TV Eva Liba, social media manager společnosti Coca-Cola.
Zhlédnout další videa