Revoluční firemní tarify se jmenují Vario

24. června 2013, 00:00 -
24. června 2013, 00:00

Telefónica měla u firemních klientů vždy velmi dobré postavení a hodlá si ho udržet i nadále

Telefónica v dubnu odstartovala na českém trhu revoluci mobilních služeb představením neomezených tarifů Free. Konkurenci nezbylo než ji následovat.

Jak se tato revoluce projevila u firemních klientů? Měla na ně vůbec nějaký vliv? A jsou stále telekomunikační služby tou hlavní nabídkou, se kterou oslovuje své klienty? To nám přiblížil František Schneider, ředitel divize firemní zákazníci společnosti Telefónica Czech Republic.

* Telefónica vyvolala na českém trhu se svými Free tarify revoluci. Jak se revoluce projevila u firemních zákazníků?

Revoluci jsme připravili i pro firemní zákazníky a jejím jménem je Vario. Každému zákazníkovi díky ní můžeme nastavit individuální ceny, a to ve dvou variantách – hlasové a datové. Je tak možné velmi jednoduše získat volání v rámci firmy zdarma, internet v mobilu, ale i třeba finanční bonusy na nákup mobilních telefonů a samozřejmě také možnost kombinovat služby mobilní komunikace s dalšími našimi službami od pevných sítí až po IT řešení. Budoucnost je jednoznačně v datech a to vnímáme už delší dobu. Chytrý mobil bez datových služeb chytrý nemůže být. Vidíme to na svých zákaznících – volání je dokonce až šestou či sedmou činností, kterou běžný uživatel na telefonu vykonává. Jádrem nabídky jsou proto data.

* Jak konkrétně vypadá nabídka Vario?

Cenu vám neřeknu, protože není. Připravujeme ji vždy na míru konkrétnímu zákazníkovi. Jeho profil obsahuje pouze tři části: měsíční poplatek, množství dat, které chce využívat, a platbu za minutu hovoru. Je to velmi, velmi jednoduché a transparentní. Jednou provždy zmizely volné minuty, o nichž zákazníci ve skutečnosti většinou ani nevěděli, jestli je využili, nebo ne, a mnohdy tak platili víc, než ve skutečnosti provolali. Teď mají naprosto transparentní smlouvu, přesně vědí, za co a kolik platí.

* Hledí zákazníci i na něco jiného než jen na cenu? Jakou roli hraje péče o zákazníka, spolehlivost služeb a další necenové, nefi nanční parametry?

Zákazníci hledí na cenu až ve chvíli, kdy splníme všechny základní parametry obsluhy a služby. Pokud bychom si přáli, aby zákazníci zaplatili za naši péči více, musíme udělat něco, co má pro zákazníka velkou hodnotu.

* V čem jsou hlavní přednosti nabídky společnosti Telefónica oproti konkurenci?

Naše největší výhody jsou stále stejné: nejlepší fixní i mobilní síť na českém trhu, dlouholeté zkušenosti s mnoha typy řešení a služeb a v současné době i nejlepší péče o firemní zákazníky. Pokrytí stále hraje svoji roli, protože pokud se zákazník z některých míst jen těžko dovolá, sebelepší nabídka je mu na nic. A tady je naše velká přednost. Další je pak náš technologický náskok. Jako první jsme začali s LTE, a kdo si to vyzkoušel, jen se diví, co je v mobilních datech možné. A máme také CDMA – je to sice starší záležitost, ale klientům dává jistotu poměrně rychlého přenosu dat v místech, kde zatím jiné řešení není dostupné.

* Telefónica měla se svými telekomunikačními službami v minulosti u firemních klientů zcela výsadní postavení. Jak je tomu nyní?

Jsem přesvědčen, že Telefónica má stále výsadní postavení u firemních zákazníků, ale budoucnost je postavena na schopnosti našich lidí, neboť technologie budou srovnatelné. Naše velká výhoda spočívá v šíři našich služeb a schopnosti za ně ručit, protože naprostou většinu jich poskytujeme na vlastní infrastruktuře. Nejde jen o telekomunikační služby, ale také o data a čím dál důležitější roli hrají také IT služby. V této oblasti získáváme klienty, kteří třeba ani naše hlasové a datové služby momentálně nevyužívají.

* Na webových stránkách www.firemnitelefony.cz, které provozujete zhruba rok, nabízíte firemním klientům možnost pořídit si a spravovat přístroje. Jak je tento web úspěšný?

Tyto webové stránky mají několikanásobně vyšší návštěvnost než všechny ostatní portály business divize dohromady. Kromě faktu, že jsme v tomto projektu vytvořili přes 30 pracovních míst, je tento portál výjimečnou šancí pro rozšíření našich obchodních příležitostí. Nyní pracujeme na dalším vylepšení online nabídky, která vychází z požadavků našich zákazníků.

* Jak důležité je z pohledu firem či dalších institucí bezpečnostní hledisko?

Čím dál důležitější. Ostatně jednou ze složek nabídky Vario je i komponenta Mobile Device Management, která umožňuje organizaci řídit a spravovat mobilní zařízení. Přesně určuje, která data v zařízení mají být zabezpečena, jak mohou být zpřístupněna, která lze někam posílat. Umí také třeba deaktivovat telefon v případě, že dojde k jeho krádeži či ztrátě. Organizace tak má k dispozici nástroj, který jí umožňuje dát svobodu svým zaměstnancům. V oblasti IT služeb byla bezpečnost vždy velmi důležitá a její zajištění patří k naprostým prioritám, o kterých se už ani nediskutuje. Řeší se tak spíše parametry typu dostupnosti služeb, geograficky vzdálených záloh či třeba zajištění rezervního výkonu pro případ výpadku primárních zdrojů.

* Telefónica už dávno není jen telekomunikační firmou, je přední IT společností na našem trhu. Jaký máte roční obrat v oblasti ICT a jak si stojíte v porovnání s konkurencí?

V IT službách se naše výnosy blíží třem miliardám korun. Těžko nás ale mohu srovnat s konkurencí, protože trh je v této oblasti velmi fragmentovaný. Určitě ale patříme mezi největší firmy na českém trhu a hodláme v této oblasti dále růst. O cloudu se už sice mluví poměrně dlouho, ale teprve nyní jej firmy postupně začínají využívat a my pro ně máme tu pravou nabídku, a navíc za velmi dobrou cenu.

* V jakých službách z oblasti ICT jste nejsilnější?

Je to zejména oblast provozu datových center od housingu až po sofistikované cloudové virtuální řešení.

* Jakými největšími úspěchy z posledních měsíců se Telefónica může pochlubit?

Úspěchů máme hodně, takže se těžko vybírá. Mezi naše největší zákazníky patří významné instituce státní správy, dále společnosti bankovního sektoru nebo poskytovatelé IT služeb. Z konkrétních projektů vyberu jen namátkově. Získali jsme například velkou zakázku pro distribuční firmu DHL v hodnotě stovek milionů korun, pro Penny market budujeme datovou síť pokrývající celou republiku – zde se hodnota počítá na desítky milionů korun, pro finanční instituci KBC zajištujeme infrastrukturu na platby mýta, pro Jihočeský kraj stavíme metropolitní síť, pro Komerční banku taktéž metropolitní síť. Kromě obřích projektů z oblasti IT jsme ale úspěšní i u menších projektů a malých firem. Daří se nám získávat nové zákazníky v oblasti fixních služeb a IT a držíme své postavení i v oblasti mobilních služeb.

DATOVÉ SLUŽBY Jádrem nabídky jsou data, říká František Schneider, ředitel divize firemní zákazníci společnosti Telefónica Czech Republic. Volání je podle něj až šestou či sedmou činností, kterou běžný uživatel na telefonu vykonává.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče