Raketová logika

20. října 2014, 00:00 - Jakub Křešnička
20. října 2014, 00:00

Logic point je nejrychleji rostoucí technologickou firmou v Česku Nárůst tržeb o 474 procent za posledních pět let zajistil pozici nejsvižnější technologické společnosti v Česku firmě Logic point. Potvrdil to již patnáctý ročník žebříčku Technology Fast 50, který sestavuje poradenská společnost Deloitte.

„Máme rádi výzvy a kromě trhu v ČR úspěšně pronikáme na trhy západní Evropy, kde podobné ocenění má i reálný význam. V dobách poklesů a negativních zpráv to určitě může oslovit možné zákazníky i potenciální zaměstnance,“ uvádí k účasti v žebříčku Jan Žáček, spoluzakladatel Logic pointu a manažer pro vztahy se zákazníky.

Technology Fast 50 sleduje firmy z deseti zemí střední a východní Evropy a mezi nimi si Logic point, který se zaměřuje na implementaci řízení vztahů se zákazníky pomocí systému Microsoft Dynamics CRM, vysloužil 25. místo. Firmě se během loňského roku dařilo, tržby přesáhly 34 milionů korun, což je meziročně takřka o třetinu více. Logic point také hodně investoval do výzkumu a vývoje a mezi významné zákazníky přidal firmy jako Škoda Auto, Volkswagen či Creditinfo.

„V následujících třech letech plánujeme růst minimálně o 50 procent, takže v dalším ročníku Fast 50 chceme obsadit pozici do desátého místa. A první čtvrtletí našeho fiskálního roku, který začíná červencem, dává tušit, že cíl se podaří splnit,“ dodává Žáček.

Vedou Maďaři a Poláci Úplně nejlépe si v žebříčku vedl maďarský online server pro rezervaci ubytování Szallas.hu. Jeho tržby vzrostly v posledních pěti letech o těžko uvěřitelných 2259 procent.

Průměrný růst společností sledovaných Technology Fast 50 se letos mírně zvýšil na 698 procent z loňských 671 procent.

„Soutěž zviditelňuje relativně mladé, ale úspěšné společnosti, nejen v České republice, ale především v celém středoevropském regionu. Žebříček zvyšuje image jednotlivých firem nejen směrem ke klientům, ale i zaměstnancům a pomáhá k pozitivní mediální publicitě,“ uvedl k přínosu žebříčku Zdeněk Křížek, partner v oddělení ICT poradenství a řízení rizik ve společnosti Deloitte.

Oproti loňskému ročníku letos ve srovnání technologických sprinterů českých firem ubylo. V hlavní kategorii, která sleduje firmy s ročními výnosy minimálně 50 tisíc eur mezi lety 2009 a 2013, se umístily tři, zatímco loni jich bylo pět. Letos tak mělo Česko stejný počet zástupců jako Slovensko či Litva. S armádou sedmnácti firem obsadilo nejvíce pozic v žebříčku Polsko, následovalo Maďarsko s desítkou firem a Rumunsko se šesti zástupci. Co se naopak moc nezměnilo, je oblast činností jednotlivých společností. „Nejvyšší zastoupení v žebříčku si drží společnosti, které se zaměřují na vývoj softwaru. Z celkového počtu je více než polovina z nich právě z tohoto segmentu. Následují poskytovatelé internetových služeb, jejichž podíl činí necelou čtvrtinu. Pouze dvanáct procent firem se soustředí na oblast telekomunikací a sítí,“ uvedl k výsledkům Petr Viktora, partner v oddělení ICT poradenství společnosti Deloitte.

Česká pětice Za Česko nejlepší Logic point svým růstem překonal i loňského rekordmana tuzemských barev, společnost Internet Shop, která se umístila na 26. místě s pětiletým růstem 462 procent. Trojka mezi místními e-shopy provozující značku Parfums.cz si chce další růst zajistit zkrácením doručovacích časů, expanzí na zahraniční trhy i otevíráním kamenných obchodů.

V Technology Fast 50 sice Internet Shop sklouzl o několik příček dolů, stále se ale jako jediná česká firma drží v kategorii Velká pětka, kde chce Deloitte po společnostech v roce 2013 výnosy vyšší než 25 milionů eur. To firma s tržbami přes 2,4 miliardy korun hravě splnila a stejně jako loni se umístila na stříbrné pozici. Zlato si v této kategorii udržela polská firma Goclever s růstem 777 procent.

Ve třetí kategorii Vycházející hvězdy, kam se řadí společnosti s výnosy alespoň 30 tisíc eur, zvítězila opět maďarská firma. Tentokrát šlo o vývojáře mobilních aplikací Distinction, který za sledované období rostl o 2746 procent. Mezi desítku vycházejících hvězd se dostaly dvě české firmy. S růstem 456 procent si šesté místo zajistila společnost Simplity zaměřená na konzultační a technické služby v oblasti datových skladů a business intelligence. Firma má pobočky ve Vídni a v Praze, ale zákazníky sbírá po celé Evropě.

Posledním českým zástupcem v soutěži a číslem devět mezi vycházejícími hvězdami je s růstem 334 procent společnost Zentity, která už od roku 2008 z pražských Holešovic vyvíjí mobilní aplikace mimo jiné pro banky a telefonní operátory. l

Češi v rychlé padesátce

Umístění technologických firem z ČR v hlavním žebříčku

Deloitte Technology Fast 50 v roce 2014

Umístění Název firmy Růst (v %) Předchozí

pořadí

25. Logic point 474 -

26. Internet Shop 462 12

46. Invea-Tech 326 30

Zdroj: Deloitte

Velká pětka

Umístění technologických firem v žebříčku Deloitte Big Five

v roce 2014

Umístění Název firmy Růst (v %) Předchozí pořadí

1. Goclever (Polsko) 777 1

2. Internet Shop (ČR) 462 2

3. Teamnet 424 3

International

(Rumunsko)

4. Eset (Slovensko) 274 4

5. Grupa Pracuj 184 -

(Polsko)

Zdroj: Deloitte

vycházející hvězdy

Umístění technologických firem

z ČR v žebříčku Deloitte Rising Stars

v roce 2014

Umístění Název firmy Růst (v %)

6. Simplity 456

9. Zentity 334

Zdroj: Deloitte

O autorovi| Jakub Křešnička, kresnicka@mf.cz

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče