Article, show

Proti Americe jste napřed

02. června 2014, 00:00 - Jakub Křešnička
02. června 2014, 00:00

Ve využívání nových tiskových služeb patří Česko k nejpokročilejším trhům, tvrdí evropský šéf firmy Konica Minolta

Česko je pro nadnárodní gigant Konica Minolta jedním z nejdůležitějších evropských trhů. A to nejen z pohledu prodejů tiskáren a multifunkčních zařízení. Daří se tu i jejich službám v elektronizaci a správě dokumentů v komerčním prostředí.

„Z hlediska nových služeb se Česko počítá k nejpokrokovějším trhům. Třeba i ve srovnání s USA,“ říká Indy Nakagawa, prezident společnosti Konica Minolta Business Solutions Europe.

Do vedoucí pozice v Evropě přešel po třech letech strávených v Šanghaji a patnácti letech právě ve Spojených státech.

* Byl pro vás přechod z Číny velká změna?

Oproti Šanghaji je v Německu všechno menší a klidnější. Čína i USA jsou velké země se stejným jazykem i kulturou ve všech městech. V samotném Německu je více spolkových zemí a Evropa celá je plná rozdílů. Zatím si na to zvykám, ale baví mě to. V Česku jsem poprvé a stihnu jen návštěvu Brna, ale do zbylých částí republiky se snad podívám příště. Láká mě to.

* Čím si Česko zasloužilo takový význam pro Koniku Minoltu?

Ve východní Evropě máme velmi vysoký podíl na trhu a Česko patří celosvětově k zemím s nejvyšším podílem. Máme tu velmi dobré obchodní výsledky a našim českým kolegům se daří stavět Koniku Minoltu jako velmi silnou značku. Teď už i ve východoevropském kontextu. Dříve jsme celou Evropu řídili z Německa, což se kvůli geografickému pokrytí i kulturním odlišnostem komplikovalo. Dnes je to rozdělené tak, že střední a východní Evropu řídíme z České republiky, včetně zemí, jako je Řecko, Turecko nebo Rusko. Jsme tak blíže trhům i zákazníkům a můžeme se rozhodovat rychleji a v souladu s klienty.

* Jak se výkon v Evropě projevuje v ekonomických výsledcích?

Během posledních deseti let tu náš byznys vyrostl o více než 64 procent na 2,2 miliardy eur. Takřka se zdvojnásobil i počet zaměstnanců. Na celkových výsledcích firmy se Evropa podílí 40 procenty, to převyšuje i Spojené státy americké nebo domácí japonský trh, který se stará o pětinu obratu. Pomáhají nám tu i nové služby v oblasti enterprise content managementu (ECM) a IT. Zvlášť v této oblasti máme velmi dobré přímé prodeje, včetně České republiky. Z hlediska nových služeb Česko patří k nejrozvinutějším v Evropě. A dokonce i ve srovnání s USA jste napřed třeba právě s ECM.

* V Minoltě pracujete přes třicet let, jak se za tu dobu změnil váš byznys?

Přímo ve firmě bylo největší změnou spojení Koniky a Minolty. Dříve jsme byli proslavení výrobou fotoaparátů, filmů a podobně. To skončilo v roce 2006, kdy se tyto aktivity prodaly firmě Sony. Já se vždy pohyboval spíše okolo tisku, ale i tak jsem z toho měl smíšené pocity. Do Minolty jsem totiž před 32 lety přišel právě proto, že mým oblíbeným fotoaparátem byla minolta. Pro firmu to bylo velmi dobré rozhodnutí, ale i tak mi z toho bylo smutno.

* A na co fotíte teď?

Nejčastěji na mobilní telefon. Ale to nevadí, výrobcům telefonů dodáváme čočky do fotoaparátů ze 70 procent právě my.

* Kde vidíte svůj byznys za dalších 30 let?

Trendy se mění rok od roku. Tomu přizpůsobujeme naši strategii, aktuálně máme plán Transform 2016. Konkrétně v business solutions jdeme vstříc potřebám klientů. Kromě tisku se věnujeme i síťovým službám a elektronizaci dokumentů v ECM. Přesun od fungování „na papíře“ pomáhá našim zákazníkům být efektivnější. Snižují náklady, ale rozvíjejí i vlastní byznys. Papír sice nezmizí, ale bude se tisknout méně.

* Spustili jste i obchodně-inovační centra, první bylo v Singapuru. Jak plán pokračuje?

Přibylo i centrum pro USA v Silicon Valley a evropské v Londýně. Letos otevřeme další v Japonsku a v Číně. Úzce spolupracují s našimi korporátními zákazníky, sledují jejich poptávku a potřeby a na základě toho vyvíjejí nová řešení. Nefungují ještě ani rok, ale už přicházejí s dobrými nápady. Jen ještě musíme ověřit jejich obchodní potenciál.

* Když jezdí inovátoři i k nám, mohou se od nás něco naučit?

Češi už pro Koniku pracují různě po světě. Bývalý obchodní ředitel české pobočky Jiří Skopový už funguje v Singapuru. Nový CRM systém v Šanghaji přivezl a zaváděl inženýr z této budovy. Vaši lidé jsou velmi vzdělaní, inovativní a umějí tvrdě pracovat. Rád jsem tam s nimi chodil na večeře. Mimochodem mám rád i české pivo a bílé víno, zvláště to sušší. Dobře se hodí i k suši. •

O autorovi| Jakub Křešnička, kresnicka@mf.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít