Article, show

Příští stanice Volební

06. října 2014, 00:00 - BLAHOSLAV HRUŠKA
06. října 2014, 00:00

Pražský dopravní podnik poslouží všem, jen ne cestujícím Takový den otevřených dveří jako o uplynulém víkendu tu ještě nebyl. Zvídaví Pražané přišli na „tři v jednom“ -okouknout se dal nejen Trojský most, ale i tunel Blanka a nové stanice metra. Že se nejdražší tunel, jaký kdy matička Praha spáchala, otevře až v prosinci a metro teprve příští rok? Co na tom, máme ještě babí léto, které nahrává výletníkům. A hlavně byl poslední víkend před volbami. Dopravní podnik celý týden na akci poctivě lákal a v otravné smyčce neopomněl zdůraznit, že laskavé poodhalení budovatelského díla zaštítil primátor Tomáš Hudeček se svým náměstkem Jiřím Nouzou.

Ten politický dovětek byl zbytečný, a navíc nefér. Primátor by jistě na velkých předváděčkách takových staveb chybět neměl. Proč by ale cestující měli poslouchat z tlampačů v metru odrhovačku o tom, komu za to máme vděčit?

Plísnit Hudečka za to, že si objednal politickou reklamu zdarma, by však bylo až příliš snadné.

Podstata věci je jinde - do dopravního podniku si politici a lobbisté až příliš často chodí jako kdysi do Tuzexu. Seženou, co jinde nedostanou. A co plebs nemá. Dva roky byla uzavřená stanice Národní třída kvůli plánům soukromého developera, který chtěl nahoře nerušeně stavět. Totéž se pravděpodobně bude opakovat na Invalidovně. Na Florenci zase dopravní podnik plánuje přesunout vestibul pod zem. V uliční rovině zabírá příliš lukrativní místo, které se dá výhodně pronajmout.

A místo, zdá se, zabírají i cestující. Dva roky trvalo plánovačům, než alespoň omezili nesmyslné přebíhání mezi zastávkami na Strahově. Tramvaj číslo 5 pak jezdí dodnes narvaná až po střechu, protože jeden vagon je zoufale málo. Vedení dopravního podniku se chová přesně tak jako někteří jeho řidiči a revizoři -jsou neomalení, vystupují panovačně a občas potřebují ukázat, kdo je tu na obtíž.

Pražané si samozřejmě nakonec zvyknou. A když ne, pustí dopravní podnik neuspořádanému stádu v metru hlášení, aby se v zájmu plynulosti provozu moc nefl ákali a koukali hnout kostrou. Škoda jen, že cestující nemohou na obranu proti nejapným hlášením všeho druhu vybrat manažerům pražské MHD nějakou tu hlášku z repertoáru metra.

Ta o konečné by asi byla velmi oblíbená.

O autorovi| BLAHOSLAV HRUŠKA hruskab@mf.cz

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Web si oddychne. Adobe plánuje ukončit vývoj a podporu a Flashe v roce 2020
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít