Příběh našeho úspěchu nekončí

30. června 2014, 00:00 - (jam)
30. června 2014, 00:00

Bohdan Wojnar Škoda Auto se stala letošním vítězem žebříčku Czech Top 100. Za společnost převzal na Pražském hradě prestižní ocenění Bohdan Wojnar, člen představenstva pro oblast personalistiky.

„Anketa Czech Top 100 je širokou veřejností vnímána jako velmi prestižní a má také výraznou mediální publicitu, a proto si ocenění velmi vážíme,“ řekl Wojnar v rozhovoru pro týdeník Euro.

* Co pro vás toto vítězství znamená?

V letošním roce jsme se v této soutěži umístili na prvním místě již posedmnácté, což je důkazem fantastického vývoje značky za poslední dvě desetiletí. Škoda je dnes na mezinárodních trzích etablovaná jako objemová značka. Naše silná pozice je také výsledkem vynikající práce všech našich zaměstnanců a dobrého, konstruktivního dialogu s naším sociálním partnerem, odbory Kovo. Příběh našeho úspěchu tím však nekončí. Škoda se nachází uprostřed největší modelové ofenzivy v historii podniku a bude v České republice, v Evropě a na mezinárodních trzích dále výrazně růst.

* Získali jste i další ocenění, stali jste se i zaměstnavatelem roku 2014. Působí to na možné uchazeče o práci ve Škodě Auto?

Atraktivitu firmy coby zaměstnavatele určuje řada faktorů. Získaná ocenění mezi tyto faktory bezesporu patří. Měřitelná data potvrzují, že zaměstnanci pracují v atraktivním prostředí, což pozitivně ovlivňuje jejich pracovní výkonnost, a celá firma díky tomu roste. Jedním z důkazů je právě i ocenění zaměstnavatel roku 2014.

* Kolik lidí u vás v současnosti pracuje?

Škoda Auto je jedním z největších zaměstnavatelů, od roku 1991 bylo v závodech automobilky v České republice vytvořeno 11 tisíc nových pracovních míst a více než 50 tisíc pracovních míst bylo díky tomu vytvořeno u dodavatelských firem. To mělo zásadní vliv na rozvoj dodavatelské struktury v České republice. V současnosti je počet zaměstnanců stabilní. Průběžně hledáme odborníky napříč obory a snažíme se podporovat i vzdělávání. Z toho důvodu spolupracujeme s řadou vysokých škol v České republice i v zahraničí, máme vlastní učiliště a podporujeme technické vzdělávání, v němž je stále nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců.

* Jak velký je zájem o práci ve Škodě Auto?

Počet zájemců o zaměstnání ve Škodě Auto je značný. Průměrná mzda zaměstnanců, která převyšuje průměr České republiky, patří zcela jistě mezi motivační faktory. Není zdaleka jediným. Lákadlem je například možnost dalšího rozvoje a vzdělávání, možnost kariérního růstu, práce v mezinárodním prostředí silné značky, ale i rozsáhlý systém benefitů a sociálních programů, které jsou realizovány v těsné spolupráci s odbory Kovo.

* Škodě Auto se letos opět daří. Co ji žene vpřed?

Celosvětové prodeje značky Škoda vzrostly v květnu o 15,2 procenta, čímž automobilka dosáhla nejlepšího květnového výsledku v historii podniku a rostla již devátý měsíc v řadě. Za prvních pět měsíců letošního roku jsme rostli o 13,5 procenta a zákazníkům po celém světě jsme dodali 428 tisíc vozů. Hnacím motorem růstu byly prodeje v západní a střední Evropě, v obou případech se čtvrtinovým přírůstkem. Až nečekaně rychle dobývá srdce zákazníků také nová Škoda Octavia, která v západní Evropě zaznamenala přírůstek ve výši 76 procent.

* Takže rozpaky z výsledku loňského roku, kdy poprvé lehce stagnovala, jsou již zapomenuty?

V loňském roce jsme představili osm nových nebo zcela přepracovaných modelů. Prodeje byly tedy ovlivněny fázemi náběhů a výběhů, včetně našeho nejprodávanějšího modelu Škoda Octavia. Bylo to, řekněme, nadechnutí před další fází naší modelové ofenzivy. Počítáme s tím, že v příštích letech dále porosteme. Náš cíl je jasný – 1,5 milionů dodaných vozů Škoda ročně nejpozději v roce 2018.

* Učni mladoboleslavské automobilky stvořili mini Citigo s novým designem podle svých představ. Kdo s tím nápadem přišel? A podporujete podobné aktivity?

Prvotní myšlenka vznikla přímo na učilišti, cílem bylo zvýšení atraktivity odborného tréninku, který právě učiliště nabízí. Následně byl projekt prezentován představenstvu Škody Auto, kde byl uvítán s nadšením. Potom už učni ve spolupráci s oddělením designu Škody a výroby přivedli projekt CitiJet k životu. Projekt se velmi osvědčil, zájem byl jak mezi studenty, tak ze strany odborné i široké veřejnosti. Také proto rádi podpoříme podobné aktivity i v budoucnu.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Praktický návod: jak začít s bitcoinem – výběr vhodné peněženky
EU: Jak vysoké je zdanění práce u podprůměrných mezd?
Macron ve stopách Babiše
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Auta
Seat Arona je přizvednutá Ibiza. Má být levnější než Juke
BMW X3 třetí generace je lehčí, rychlejší a nabídne klíč s displejem jako BMW řady 7
Jaguar opět rozšířil nabídku motorů pro XE, XF a F-Pace. Nový dvoulitr 30t má 300 koní
Tradiční londýnská taxi dostanou elektrický pohon. Premiéra proběhne v Goodwoodu
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu odjela desítky tisíc kilometrů
Technologie
Nová generace karet GeForce bude založená na evoluci Pascalu. Volta a HBM2 jen v HPC?
Harry Potter slaví 20. výročí. Google vás provede slavnými lokacemi světa čar a kouzel
Nintendo už zase recykluje. Uvede novou verzi konzole SNES s 21 hrami
Úspěch jako hrom. Na oběžné dráze je první česká nanodružice
Další hardwarové chyby procesorů. AMD má problém v Ryzenu, Intel u Skylake a Kaby Lake
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít