Prazdroj chtějí Asahi i maďarský MOL

14. listopadu 2016, 00:00 - OST
14. listopadu 2016, 00:00

Pivovarnický gigant AB inBev uzavřel první kolo nabídek, hlásí se šest investorů

Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel ani Pilsner Urquell dlouho ležet nezůstanou. O značky Plzeňského Prazdroje projevilo zájem nejméně šest investorů.

Jak uvedla agentura Reuters, společnosti Anheuser-Busch InBev poslala svou předběžnou nabídku japonská skupina Asahi i PPF českého miliardáře Petr Kellnera.

Na seznamu kromě nich figuruje i americký investiční fond Bain Capital, který se spojil s evropským Adventem, společný postup zvolily i fondy KKR a Mid Europa Partners. Švýcarsko-kanadské spojenectví vytvořilo partnerství firmy Jacobs Holdings s penzijním fondem PSP Investments. A východoevropské řešení přináší kooperace maďarské energetické skupiny MOL s polskou pojišťovnou PZU a výrobcem džusů Maspex Wadowice Group. Nikdo z těchto potenciálních zájemců se zatím nechce ke zprávám agentury Reuters vyjadřovat. Nicméně se očekává, že nabídek bude nakonec ještě víc.

Jak už psal týdeník Euro letos v červenci, ze seznamu možných kupců nejde vyškrtnout ani české byznysmeny Tomáše Němce a Oldřicha Šlemra. Koncem loňského roku prodali gumárenskou společnost ČGS Holding švédské firmě Trelleborg za zhruba 31 miliard korun. K nákupu nabízených pivovarů ale potřebují daleko více peněz, které by mohli získat spoluprací se zakladateli Avastu Eduardem Kučerou a Pavlem Baudišem, o níž se v posledních týdnech spekuluje.

Skupina AB InBev se ovšem nezbavuje jen českých značek. Evropské regulační úřady její loňskou fúzi s rodinou SABMiller podmínily prodejem některých nově nabytých pivovarů. S Plzeňským Prazdrojem jsou proto k mání i polské značky Tyskie a Lech, slovenský Topvar, maďarský Dreher a rumunský Ursus. Hodnota celého balíku se pohybuje kolem 150 miliard korun.

A dělit se pravděpodobně nebude.

„Belgičané (AB InBev - pozn. red.) si uvědomují, že kdyby prodali jen Prazdroj, zbytek skupiny si už nikdo nekoupí. K prodeji bude buďto všechno, nebo nic. Je to podobná situace jako v řeznictvích před rokem 1989.

Kdo chtěl svíčkovou, musel si přikoupit i bůček, protože řezník věděl, že samotný bůček neprodá“ prohlásil už dříve Jan Veselý, pivovarský analytik a bývalý předseda Českého svazu pivovarů a sladoven. •

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Potřebuje Fed skutečně snižovat svoji bilanci?
Porovnání cen másla v roce 1985 a 2017. Proč stojí máslo 50 Kč?
Adopce vs. pěstounská péče: svěří vám úřady dítě do péče?
Proč je v Česku drahé volání?
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Auta
Toužíte po luxusní prémiové ojetině? Kalkulace nákladů vás…
Do prodeje jde velmi speciální Honda NSX. Zájemci za ni dají minimálně 12 milionů
Že fotbalisté touží nejvíce po Bentley? Omyl. Nejžádanější auto vás určitě překvapí
Bentley si myslí, že speciálních edicí není nikdy dost. Continental GT proto dostal další
Auto za průměrný plat? Jde to, ale musíte slevit z mnoha požadavků
Technologie
Ryzen Threadripper byl „delidován“ na videu. Uvnitř se schovává překvapení
WhatsApp stále roste. Denně jej používá miliarda lidí, proteče jím 55 miliard zpráv
USB 3.2 se představuje. Zrychlí na 20 Gb/s i se starými kabely, mohlo by přijít už brzy
Google po sedmi letech vypnul Instant Search. Návrhy výsledků vyhledávání se již nezobrazují
Microsoft zkouší, jak při prohlížení webu přejít z mobilu na počítač [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít